نعمتی:  اردوغان رسم همسایگی را به جا نمی آورد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از رفتار دولت ترکیه با ایرانی ها عنوان کرد: اردوغان رسم همسایگی را به جا نمی آورد و هشدار وزارت برای سفر نکردن به ترکیه به جا و عاقلانه است.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز نعمتی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به اینکه وزارت خارجه نسبت به سفر نوروزی به ترکیه هشدار داده است، اظهار داشت: اردوغان باید بداند که لازم است حرمت همسایه های خود را داشته باشد، این درست نیست که با ملت ایران در کشورش رفتار نادرستی داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اردوغان فراموش کرده است زمانی که همه برعلیه او بودند این تنها ایران بود که از دولت او حمایت کرد و رفتارهای اخیر با اتباع ایران دور از رسم همسایگی است.

وی با بیان اینکه رفتار ناموزون و خشن ترکیه با اتباع ایرانی قابل قبول نیست، عنوان کرد: با توجه به رفتارهای نامناسب دولت اردوغان با مردم ایران و انفجارهای تروریستی دراین کشور، هشدار وزارت خارجه برای اجتناب از سفر نورزی به ترکیه کار بسیار عاقلانه و حساب شده است.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نا مساعد اقتصادی ترکیه در گذشته، گفت: اردوغان و تیم او از یاد نبرند زمانی را که مردم ترکیه نان برای خوردن نداشتند و ایران به آنها کمک کرد تا اقتصادشان رشد کند، اکنون رفتارهای نادرستشان قابل قبول نیست.

این نماینده تاکید کرد: حتی از زمان کودتایی که علیه اردوغان شد زمان زیادی نمی گذرد، ایران یکی از کشورهایی بود که از حکومت مردمی اردوغان دفاع کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می رسد لازم است اردوغان در سیاست های خود نسبت به ایران تجدید نظر کند و رفتارهایی خارج از رسم همسایگی نداشته باشد.

300/302

کد خبر: 740591

وب گردی

وب گردی