معاون وزیر صنعت اعلام کرد؛ پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۲ هزار بنگاه

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : تولید تاکنون ۱۶ هزار و ۸ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی و کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ محسن صالحی نیا افزود : از این تعداد ۱۲ هزار میلیارد تومان مربوط به واحدهای صنعتی و معدنی و ۴۴ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی متوسط پرداخت تسهیلات را یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان در بخش صنعت و معدن و ۳۰۸ میلیون تومان در بخش کشاورزی عنوان کرد.

به گفته صالحی نیا کل تسهیلات پرداختی در طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی و طرحهای نیمه تمام ۲۲ هزار و ۴۳۳ واحد بوده است که از این تعداد ۹ هزارو ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی، حدود ۱۰ هزارو ۷۰۰ واحد جهاد کشاورزی و ۳۱۵۰ طرح نیمه تمام شامل ۱۴۰۰ طرح صنعتی و معدنی و ۱۷۰۰ طرح جهاد کشاورزی بوده است.

وی افزود : حدود ۵۹ هزار واحد تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی و طرحهای تولیدی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی شامل ۱۶ هزار واحد صنعتی و معدنی و ۳۰ هزار واحد کشاورزی بودند.

صالحی نیا ادامه داد: همچنین از کل واحدهای ثبت نام شده ۱۲ هزارو ۴۰۰ طرح نیمه تمام شامل ۴ هزار طرح صنعتی و معدنی و ۸۰۵ هزار واحد کشاورزی بودند.

بر اساس آمار بانکهای کشاورزی، ملی، ملت، صادرات، تجارت، سپه و صنعت و معدن در این امر پیشتاز بودند.

معاون وزی صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ارزش مطلق تخصیص منابع کل صنعت و تولید ۱۲۴ هزار میلیارد تومان و درصد آن ۲۹ درصد کل تسهیلات بوده است که بخشی از آن تجدید یا تسهیلاتی است که از قبل هم اخذ شده بود و با توجه به شرایط برای تمدید و اخذ آن اقدام شد.

وی میزان کل تسهیلات بخش تولید را در ۱۰ ماهه سال گذشته ۸۶ هزار میلیارد تومان و با حدود ۴۳ درصد تغییر در عدد مطلق اعلام کرد.

منبع: مهر

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 740612

وب گردی

وب گردی