درمان سرطان به وسیله تحریک سیستم ایمنی بدن

محققان دانشگاه ایلینویز شیکاگو دریافتند که افزایش مواد شیمیایی کیتوکین معروف به لایت در موش‌های مبتلا به سرطان روده، سلول‌های کشنده سرطانی در سیستم ایمنی بدن را فعال کرده و باعث کوچک شدن تومورهای سرطانی در کبد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا از ساینس دیلی، میزان محرک شیمیایی ایمنی لایت در بدن مبتلایان به سرطان روده ناچیز است. سرطان روده دومین عامل مرگ ناشی از سرطان در ایالات متحده است و با وجود پیشرفت‌های درمانی بیماران مبتلا به آن مدت زیادی دوام نمی آوررند.

بر اساس گفته دکتر آجانی میکر، دانشیار بخش جراحی کالج پزشکی UIC، در بیشتر افراد مبتلا به این نوع سرطان که به کبد نیز سرایت کرده درمان‌های رایج نقش مسکن را داراست و اثربخش نیستند. در حالی که نتایج مطالعات نشان می‌دهد ایمنی تراپی(ایمن درمانی) روشی امیدبخش برای سرطان‌های پیشرفته می باشد، اما در درمان سرطان‌های معده و روده خیلی اثربخش نبوده است.

دکتر میکر افزود: این مطالعه هیجان‌انگیز است، زیرا به نقش ایمنی‌تراپی در درمان سرطان روده می‌پردازد. این مطالعه کارکرد سیستم ایمنی بدن را برای شناسایی و حمله به تومور و همچنین محافظت در برابر شکل‌گیری تومور جدید دنبال می‌کند.

وی و همکارانش مطالعه بر تومور سرطانی روده را در نوعی از موش که سیستم ایمنی دست نخورده‌ای داشت شروع کردند. وقتی تومورها بزرگ شدند موش‌ها را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه کیتوکین لایت دادند. تومورهایی که در معرض لایت بودند مورد هجوم سلول‌های معروف به تی قرار گرفتند که موجب کاهش سریع سایز آن ها شد.

این بررسی در مجله cancer research منتشر شده است.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 740629

وب گردی

وب گردی