راه آهن آذربایجان دروازه ورود ایران به اروپاست

معاون بهره برداری مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: راه آهن آذربایجان به دلیل هم مرزی با ترکیه، دروازه ورود ایران به اروپا و برعکس است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین عاشوری روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن آذربایجان افزود: با توجه به روند رو به رشد مسائل اقتصادی و تعامل جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی، نقش راه آهن آذربایجان در این زمینه مهم است.
وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با راه آهن آلمان برای راه اندازی قطار باری آلمان به ایران، نقش راه آهن آذربایجان در این زمینه پررنگ تر است.
معاون بهره برداری راه آهن ایران یادآوری کرد: در چند سال اخیر علاوه بر تلاش برای ارایه خدمات مطلوب به مسافر و افزایش کیفیت قطارها اقدام های لازم در خصوص حمل و نقل حومه ای انجام می شود.
عاشوری با بیان اینکه تقویت حمل و نقل ریلی از سیاست های اصلی راه آهن است، ادامه داد: ناوگان مسافری با وجود اینکه یک دهه است که به بخش خصوصی واگذار شده ولی سطح خدمات آن در این سال ها ارتقا نیافته است.
وی گفت: کیفیت خدمات بخش مسافری باید ارتقا یابد تا میزان رضایت مندی مسافران نیز بیشتر شود.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه این استان از امکانات حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی برخوردار است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، راه توسعه آذربایجان شرقی از بخش حمل و نقل می گذرد و باید به آن توجه بیشتری شود.
محمدصادق پورمهدی، افزود: در 30 سال گذشته 450 کیلومتر توسعه بزرگراهی در استان انجام شد که 150 کیلومتر آن در سه سال اخیر احداث شده است.
وی با بیان اینکه در حمل و نقل هوایی استان نیز 40 درصد بیش از سال گذشته پرواز انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه راه آهن توسعه آن چنان که باید محقق نشده و جوابگوی نیاز ما نیست.
به گزارش ایرنا، معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: راه آهن تبریز - میانه از سال 79 آغاز شده و تاکنون نیز حدود 10 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده ولی تاکنون این مسیر به بهره برداری نرسیده است.
پورمهدی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت قطارها در مسیرهای ریلی، ایمن سازی آن ها و توسعه زیرساخت های ریلی ادامه داد: برای توسعه این زیرساخت ها باید نقشه راه تدوین شود.
در این آئین شاپور ارصلانی به عنوان مدیرکل راه آهن آذربایجان معرفی و از خدمات میرحسن موسوی تجلیل شد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 740639

وب گردی

وب گردی