مستند «در جستجوی زمان از دست رفته» ساخته می شود

یاسر خیر گفت: در حال حاضر ساخت فیلم مستندی را آغاز کرده ام که درباره چهار نفر از سربازان جنگ که پس از 29 سال یکدیگر را می بینند و در پی یک امانتی هستند که زمان جنگ آن را به یکی از دوستانشان داده اند، همه فیلم در سفر می گذرد و سفر این چهار سرباز برای پیدا کردن آن امانتی به نمایش گذاشته می شود که نام فیلم هم «در جستجوی زمان از دست رفته» است.

یاسر خیر که با فیلم «آهستگی»، سیمرغ بلورین بهترین مستند را از سی و پنجمین جشنواره فجر به دست آورد، درباره مستندی که در حال ساخت آن است به ایسکانیوز، گفت: در حال حاضر ساخت فیلم مستندی را آغاز کرده ام که درباره چهار نفر از سربازان جنگ که پس از 29 سال یکدیگر را می بینند و در پی یک امانتی هستند که زمان جنگ آن را به یکی از دوستانشان داده اند، همه فیلم در سفر می گذرد و سفر این چهار سرباز برای پیدا کردن آن امانتی به نمایش گذاشته می شود که نام فیلم هم «در جستجوی زمان از دست رفته» است. نام فیلم شبیه به رمانی نوشته مارسل پروست است اما این اسم موقت است و ربطی به آن داستان ندارد و این احتمال وجود دارد که نام فیلم تغییر کند.
برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند از سی و پنجمین جشنواره فجر، درباره مراحل ساخت «در جستجوی زمان از دست رفته»، اظهار کرد: دو قسمت از این فیلم تصویربرداری شده است اما فیلمی است که نیاز به زمان طولانی دارد و مانند فیلم «آهستگی» که ساخت آن سه سال طول کشید باید زمان بیشتری هم صرف ساخت «در جستجوی زمان از دست رفته» شود تا به نتیجه دلخواه برسیم. درام در سینمای داستانی بر اساس تخیل نویسنده است و می تواند در مدت زمان کوتاهی داستان کامل را روایت کند اما در سینمای مستند با یک زندگی واقعی رو به رو هستیم، فیلمساز نمی تواند همه اتفاقات فیلم را خود رقم بزند و در واقع باید وقتی را صرف کرده تا اتفاقاتی که در حال افتادن هستند را ثبت کنیم و در نهایت آنها را طوری کنار هم بچینیم که شبیه به یک داستان جذاب باشد.
خیر درباره اکران «آهستگی»، گفت: برای نمایش دادن این فیلم در گروه «هنر و تجربه» ثبت نام کرده ام و قرار شده است که فیلم بازبینی شود و نتیجه به من اعلام شود، از آن جایی که از زمان ساخت این فیلم به اکران داخلی آن امیدوار بودم، بسیار امید دارم که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد چون به نظرم «آهستگی» از آن فیلم هایی است که خانواده های ایرانی باید آن را ببینند زیرا مساله گفت و گو در خانواده و درک متقابل همسران در آن اهمیت دارد و تجربه یک زندگی 26 ساله را در آن می بینیم.
او ادامه داد: فکر می کنم به همان دلایلی که «آهستگی» روی گروه سازنده اش تاثیر گذاشت و باعث شد تا ما به روابط بین همسران و ازداوج به نگاهی جدید برسیم فکر می کنم که مخاطب هم ار این فییلم برداشت خود را خواهد داشت و از سالن سینما راضی بیرون می آید.
خبرنگار رضایی/ دریافت کنند: سلیمی
501

کد خبر: 740642

وب گردی

وب گردی