اطلاعات آماری نمایش های اجرا شده در سال95 در تیاتر باران

اطلاعات آماری فعال ترین هنرمندان نمایش های به صحنه رفته در سال 95 مجموعه تئاتر باران اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر باران، در یک گزارش مشروح اطلاعات آماری فعال ترین هنرمندان نمایش های به صحنه رفته در سال 95 را اعلام کرد به گزارش روابط عمومی ، این اطلاعات آماری شامل پر کارترین کارگردان، بازیگر ، طراح صحنه ، عکاس و طراح پوستر و بروشور می‌شود..
با آغاز سال 95تعدادن26 نمایشنامه ایرانی ، خارجی و اقتباسی در مجموعه تئاتر باران اجرا شده اند و "تئاتر باران" ، در طول سال 1395 میزبان 26 اثر نمایشی در بخش اجرای صحنه ای و 13 نمایشنامه خوانی بوده است.
به طور کل در میان آثار روی صحنه رفته در تئاتر باران، نمایش «افسانه ببر» کاری از هادی عامل هاشمی و با بازی هدایت هاشمی، از 25 اردیبهشت تا یکم مرداد ماه با رکورد بیشترین اجرا در سال 95 در میان کل آثار روی صحنه رفته در تئاتر باران و مجموع 66 اجرا میزبان بیش از 8000تماشاگر بوده است.
نمایش«ماه در آب»به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی نیز با 6500 تماشاگر در 48 اجرا و نمایش «همسایه آقا» کاری از حسین کیانی با 6000 تماشاگر در طول 52 اجرا دو اثر نمایشی پرمخاطب سال جاری بودند.
نمایش «آیس لند» به کارگردانی آیداکیخایی نیز با 43 اجرا میزبان 6000 تماشاگر بوده است.
نمایش«مافیا» به کارگردانی افروز فروزند که اجرای آن همچنان ادامه دارد تا این تاریخ میزبان 4200 تماشاگر بوده و جزو پر مخاطب ترین آثار این مجموعه محسوب می شود.

کارگردانی:
در بخش کارگردانی «محمد یعقوبی» کارگردان نمایش های "ماه در آب" ،"مردبالشی" و "تنها راه ممکن" فعال ترین کارگردان مجموعه تئاتر باران است. در ادامه حسین کیانی نیز با کارگردانی دو نمایش«همسایه آقا»و«مضحکه شبیه قتل» و آیدا کیخایی با کارگردانی دو نمایش«آیس لند»و«مرد بالشی» جزو پرکارترین کارگردان های سال جاری تئاتر باران بوده اند.
لازم به ذکرست از میان 27 کارگردان که آثارشان در مجموعه تئاتر باران روی صحنه رفت، که کارگردانی هشت اثر را زنان کارگردا بر عهده داشتند. نمایش"دونقطه خط صاف"به کارگردانی"کیمیا کاظمی، نمایش"شاه اوبو"به کارگردانی آناهیتا قرچه، نمایش"مرد بالشی"و"آیس لند"به کارگردانی آیداکیخایی،نمایش"درخت سیب گناهکار نیست"به کارگردانی روناک قاسمی،نمایش "مافیا"به کارگردانی افروز فروزند و نمایش"گالیله"به کارگردانی نازنین زهرا رفیعی از جمله این موارد هستند.
نمایشنامه نویس:
آثاری که در بخش صحنه ای در این مجموعه روی صحنه رفتند 7 متن خارجی و 19 اثر از نمایشنامه نویسان ایرانی بوده اند. در بخش متون نمایشی خارجی، نمایش های افسانه ببر،نوشته: داریوفو،یک صدمین سالگرد تولد ادیت پیاف و بیست هزار فرسنگ زیر دریا توسط گروه تئاتر پوتلچ،مرد بالشی نوشته: مارتین مک دونا ،ماجرای عجیب سگی در شب، نوشته: سایمون استیونز ،آیس لند نوشته: نیکلاس بیلون ،بازی یالتا نوشته: برایان فریل وگالیله نوشته: برتولت برشت آثاری هستند که که توسط نویسندگان خارجی نوشته شده اند و در تئاتر باران به اجرا در آمده اند.
زهرا جواهری نیز با ترجمه دو نمایشنامه"آیس لند"و"مرد بالشی" پرکارترین مترجم آثارخارجی در سال 95 است.
در بخش متون ایرانی، حسین کیانی با نگارش دو نمایشنامه«همسایه آقا»،«مضحکه شبیه قتل» و محمد یعقوبی نیز با نگارش«ماه در آب»،«تنها راه ممکن» وهمینطور«زمستان66»و«رقص کاغذ پاره ها»که نمایشنامه خوانی شدند،پرکارترین نمایشنامه‌نویسان سال جاری تئاتر باران هستند.
بازیگری زن:
از مجموع165 بازیگر ی که طی سال جاری در نمایش های اجرا شده تئاتر باران حضور داشتند 70 بازیگر زن و 95 بازیگر مرد در نمایش های مختلف به ایفای نقش پرداخته اند.
نمایش«تنها را ممکن»به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی با 37 بازیگر و «افسانه ببر»به کارگردانی هادی عامل هاشمی با یک بازیگر در این فهرست جای دارند.
از میان بازیگران زن، «نگار عابدی» با بازی در سه نمایش «تریو بدون هارمونی»، «ویرانی»و «مافیا» پرکارترین بازیگر زن تئاتر باران بوده است. «فهیمه امن زاده»نیز باحضور در دو نمایش "ماه در آب" و "آیس لند" و رویا میر علمی نیز با نقش آفرینی در دو نمایش "مضحکه شبیه قتل" و "همسایه آقا" جزو پرکارترین بازیگران زن سال جاری تئاتر باران هستند.
همچنین سروناز نانکلی، ناهید مسلمی، فروغ جعفری نیز با احتساب یک اجرای صحنه ای و یک نمایشنامه خوانی در مرحله بعد قرار دارند.
بازیگری مرد:
در بخش بازیگران مرد « شهرام حقیقت دوست» ،«حبیب دهقان نسب» و«علیرضا آرا» با ایفای نقش در نمایش های "مضحکه شبیه قتل"و "همسایه آقا" و میثاق زارع با بازی در دو نمایش"مافیا"و "برای کلاه آهنی ها"پرکارترین بازیگران مرد تئاتر باران هستند. همچنین بهراد محمدی، فردین شاه حسینی، محسن زین العابدینی، امیر ادیب و فرزین محدث با احتساب یک اجرای صحنه ای و یک نمایشنامه خوانی در مرحله بعد قرار دارند.
طراحی صحنه:
در بخش طراحی صحنه منوچهر شجاع با طراحی دو نمایش"مافیا"و"برای کلاه آهنی ها" وامیرحسین دوانی با طراحی صحنه دو نمایش"تریو بدون هارمونی"و"ماه در آب" پرکارترین طراحان سال95 در تئاتر باران هستند.
طراحی پوستر و بروشور:
محمد صادق زرجویان با طراحی پوستر و بروشور نمایش های"مضحکه شبیه قتل"،"هفت خوان هملت"،"کسوف" و"ماه در آب"پرکارترین گرافیستی است که در سال 95 در تئاتر باران حضور داشته است.امیر اسمی نیز با طراحی پوستر و بروشور سه نمایش "آیس لند"،"مرد بالشی"و"تنها راه ممکن" در مرحله بعدی قرار دارد.
عکس:
در بخش عکس مصطفی قاهری با سه نمایش"آیس لند"،"ماه در آب"و "مافیا"و محمد صادق زرجویان با دو نمایش"کسوف"و"هفت خوان هملت" فعالترین های این بخش هستند
همچنین ایوب آقاخانی با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در نمایش های"تریو بدون هارمونی"و"کسوف" متنوع ترین سمت ها را در تئاتر باران داشته است.حیدر ساجدی با آهنگسازی برای دو نمایش"مضحکه شبیه قتل"و"همسایه آقا" ، رسول طاهربخش با طراحی نور برای دو نمایش"تنها راه ممکن"و"شاه اوبو"، مهرانگیز قهرمانی به عنوان مشاور رسانه در نمایش های"تریو بدون هارمونی"،"بازی یالتا"،"برای کلاه آهنی ها"و "مافیا"فعال ترین هنرمندان در سایر بخش ها در تئاتر باران هستند.
تهیه وتولید:
کمپانی تئاتر باران با تهیه کنندگی نمایش های«دو نقطه خط صاف»اثر برگزیده هفته تئاتر دانشکده هنر و معماری-نمایش«ماجرای عجیب سگی در شب»اثر برگزیده هفته تئاتر آموزشگاه های سینمایی و نمایشی، نمایش«ماه در آب»،نمایش«آیس لند» و نمایش«بیست هزار فرسنگ زیر دریا»به کارگردانی پینو دی بودو از کشور ایتالیا فعال ترین تهیه کننده تئاتر باران در سال 95 است.
هم چنین این گزارش در ادامه می افزاید؛ محمد گودرزیانی، الهام خداوردی و آرزو رونقی با عنوان دستیار کارگردان در سه اثر نمایشی و محمد قدس با عنوان مدیر تولید چندین اثر نمایشی پرکارترین عوامل نمایشی در مجموعه تئاتر باران محسوب می شوند.
اجرای دو نمایش"بیست هزارفرسنگ زیر دریا"و"یکصدمین سالگرد تولد ادیت پیاف" از کشور ایتالیا دو تجربه تئاتر باران در بخش بین الملل است که تابستان 95 در این مجموعه روی صحنه رفتند. همچنین اعزام هنرجو به ایتالیا و حضور جشنواره بینا فرهنگی ایتالیا و کمپانی تئاتر پوتلچ بخش دیگری از عملکرد تئاتر باران در عرصه بین الملل است .
گفتنی است، تئاتر باران از یکم تا هشتم بهمن ماه سال جاری میزبان 4 اثر نمایشی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش فجر پلاس بود.
مجموعه تئاتر باران با 2 اثر نمایشی از یکشنبه ۰۷ آذر تا چهارشنبه ۱۰ آذر میزبان سومین سوگواره تئاتر خمسه شد و نمایش های «هناسه »به کارگردانی محمد قاسمی و « یکی از همه »به کارگردانی وحید نفر در تئاتر باران به روی صحنه رفتند.
تئاتر باران 1 خرداد ‌ماه تا 3 خردادماه سال جاری پذیرای آثار نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران شد و سه نمایش لوسیا، گالیله و اسب های پشت پنجره در قالب نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در تئاتر باران روی صحنه رفتند.
تئاتر باران از هجدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه هفته تئاتر دانشگاهی با حضور دانشجویان پردیس هنرهای زیبا را در کنار تقدیر از سعید اسدی مدرس برجسته این دانشگاه برگزار کرد.
30مرداد لغایت 6 شهریور نیز هفته تئاتر آموزشگاه های سینمایی و نمایشی باران با تقدیر از نگار اسکندرفر مدیر مسئول آموزشگاه کارنامه برگزار شد.
دریافت کننده: رضایی/ تایید کننده: سلیمی
501

کد خبر: 740646

وب گردی

وب گردی