نخستین اقامتگاه بوم گردی اردبیل در روستای کزج خلخال افتتاح شد

نخستین اقامتگاه بوم گردی استان اردبیل در روستای نمونه گردشگری کزج از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال افتتاح شد

به گزارش ایسکانیوز، نخستین اقامتگاه بوم گردی استان اردبیل در روستای نمونه گردشگری کزج از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون گردشگری و معاون سرمایه گذاری این اداره کل، فرماندار خلخال و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در آیین افتتاح این اقامتگاه بوم گردی از انتخاب روستای کزج خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح اقامتگاه های بوم گردی در استان خبر داد و گفت: پیش تر، طرح اقامتگاه بوم گردی در منطقه ملک سویی شهرستان مشگین شهر به صورت مصنوعی و سمپتیک اجرا شده بود.

کریم حاجی زاده با اشاره به اجرای طرح اقامتگاه های بوم گردی در چند استان کشور از جمله استان های یزد، اصفهان و کرمان و نقش تاثیر گذار آنان در رونق اقتصادی این استان ها، افزود: با گسترش این طرح در روستاها و مناطق گردشگری استان اردبیل نیز شاهد رونق اقتصادی روستا و جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه خواهیم بود.

وی هدف از راه اندازی نخستین اقامتگاه بوم گردی روستای کزج شهرستان خلخال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی را معرفی جاذبه های گردشگری منطقه، فرهنگ اصیل و سنتی، شیوه های تولید و آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا به گردشگران عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی با اجاره 20 واحد مسکونی، آماده میزبانی و پذیرش گردشگران در خانه های قدیمی روستایی به عنوان واحدهای اقامتی بومی است که امید است تعداد این واحد ها با استقبال پرشور گردشگران در آینده افزایش یابد.

گفتنی است: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی بانوان روستا، پخت غذاهای محلی و نان داغ از دیگر برنامه های جانبی آئین افتتاح طرح اقامتگاه بوم گردی روستای کزج شهرستان خلخال بود.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 740659

وب گردی

وب گردی