افزایش  حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال اخیر

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال اخیر حقوق و مزایای 38 هزار کارمند و 33 هزار عضو هیات علمی تمام وقت را 120 درصد افزایش داده است.

رهنمای رودپشتی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره عملکرد دکتر میرزاده در توسعه و پیشرفت رشته هایی مانند اقتصاد، حسابداری و مالی اظهار کرد: به نظر من اولین دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی پس از ورود میرزاده، ایجاد یک انضباط مالی و رفع مشکلات مالی دانشگاه بود. دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای پیش از ریاست میرزاده با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کرد که هنگام ورود رییس جدید نیز وارث این مشکلات بود که خوشبختانه با برنامه ریزی های منطقی و هوشمندانه ای که انجام شد، توانستیم بخش قابل توجهی از این مشکلات را از بین ببریم تا دانشگاه در مسیر توسعه خود به فعالیتهایش ادامه دهد.

وی در ادامه درباره برخی از مشکلات اساسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته ، افزود: یکی از بزرگترین نگرانی های ما در سالهای گذشته ، افزایش واحدهای زیان ده و مشکلات مالی بود که با برنامه ریزی های صحیح ریاست دانشگاه برطرف شد. از طرف دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در بخش اموزش و پژوهش نیز گام های بلندی را برداشته است؛ رویکرد تمرکز بر کیفیت آموزش و پژوهش از طریق اصلاح استانداردهای آموزشی و تمرکز بر روی تولیدات علمی با کیفیت از سیاست ها ی دانشگاه از سال 92 تا کنون بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: بطور طبیعی برای اینکه ما بتوانیم نقش و اعتبار دانشگاه را حفظ کنیم و همچنین وضعیت مالی دانشگاه را سامان دهیم، توسعه رشته های بین رشته ای را در اولویت برنامه هایمان قرار دادیم؛ در واقع ما با گسترش رشته های تقاضا محور مانند رشته های مالی، حسابداری ، مدیریت و اقتصاد سهم چشمگیری در آموزش و پژوهش دانشگاه و همچنین تامین منابع مالی دانشگاه ایفا کرده ایم.

رهنمای رودپشتی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر من ریشه اصلی محقق شدن این برنامه ها، توجه، دقت و تاکید رییس دانشگاه به بحث برنامه ریزی و تخصیص منابع براساس برنامه که تحت عنوان بودجه مطرح می شود، است.

وی درخصوص حوزه فعالیت های دانشگاه برای افزایش درآمد غیرشهریه ای گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای بدست آوردن درآمد غیرشهریه ای در چند حوزه تجاری سازی تحقیقات، درآمدهای کوتاه مدت حرفه ای، استفاده از منابع مازاد در اختیار دانشگاه و استفاده از کمک های خیرین خلاصه می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اشتغال زایی این دانشگاه در جامعه تصریح کرد: هیچ دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی متولی و متکفل اشتغال نیست؛ چرا که ماموریت اصلی ما آموزش و پژوهش است اما سعی ما بر این است که نیروی انسانی را به گونه ای آموزش دهیم که در آینده پتانسیل کارآفرین شدن را داشته باشند و بتوانند با ایجاد شغل به مردم جامعه خدمت کنند و اگر در نهاد خاصی نیز مشغول بکار شدند از توانایی ها و دانش عملیشان استفاده کنند.

رهنمای رود پشتی همچنین اضافه کرد: از طرف دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد واحدهای متعدد در همه شهرهای کشور بطور مستقیم شغل نیز ایجاد کرده است. این دانشگاه نزدیک به 38 هزار کارمند و 33 هزار عضو هیات علمی تمام وقت دارد؛ بنابراین می توان گفت توسعه دانشگاه با ایجاد شغل در جامعه رابطه مستقیم دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ایجاد اشتغال غیر مستقیم دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی بطور مستقیم نیز بسیاری از افراد را مشغول بکار کرده است. بطور مثال ما با ساختن ساختمانهای مختلف در مساحتی حدود هشتصد هزار متر مربع توانسته ایم برای پیمانکاران و کارگران شغل ایجاد کنیم. از طرف دیگر دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با رفت و آمدشان نیز به درآمد بسیاری از رانندگان افزوده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به نظارت دانشگاه بر رفاه کارکنان اظهار کرد: فراهم کردن رفاه کارکنان در حد وسع مالی دانشگاه از جمله اولویت های اصلی رییس دانشگاه است. با اطمینان می گویم در سه سال گذشته بطور انباشته بالغ بر 120 درصد حقوق و مزایای کارکنان را با در نظرگرفتن حق تخصص و مهارت افزایش داده ایم و بطور کلی دانشگاه آزاد اسلامی رفاه کارکنان را به عنوان یک سیاست راهبردی مد نظر دارد.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 740663

وب گردی

وب گردی