حاجی دلیگانی: احتمال ورود اشکال به لایحه بودجه 96 کل کشور از سوی شورای نگهبان

نماینده مردم شاهین شهر اصفهان با بیان اینکه بررسی شورای نگهبان در خصوص برنامه لایحه بودجه 96 کل کشور آغاز شده است گفت: با توجه به موضوعاتی که در لایحه بودجه 96 مطرح شده احتمال میرود تا در چند مورد شورای نگهبان به برخی برنامه ها ایراد بگیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی معاونت پژوهش های سیاسی و حقوقی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با بیان این مطلب عنوان کرد: طبق بررسی های شورای نگهبان در موارد مصوب شده مجلس در خصوص لایحه بودجه 96 کل کشور احتمال میرود که این شورا به برخی موارد از جمله حجم زیاد استقراض اشکالاتی وارد کند تا این موارد طبق قانون اصلاح شود.

وی با بیان اینکه حجم بالای استقراض یک عملی فاجعه بار است گفت: دولت باید تدابیر هوشمندانه ای کند تا ما دچار تلف شدن منابع کشور نشویم ضمن اینکه اگر چاره اندیشی نشود کشور درمرحله ای قرار خواهد گرفت که تا 10سال آینده هیچ اعتبار عمرانی نخواهیم داشت و به اجبار تمام بودجه بابت سود قرض هایی که به دولت تحمیل شده است اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم شاهین شهر اصفهان با اشاره به اینکه مجلس به طور اخص در حوزه بودجه ریزی کشور ورود نکرده است گفت: مجلس شورای اسلامی ابتدا به ساکن به بحث برنامه ریزی اختصاصی در حوزه بودجه ریزی کشور در سال 96 ورود نداشت و این موضوع به عهده دولت وقت خواهد بود.

حاجی دلیگانی در پایان به عملکرد چند ساله دولت اشاره کرد و افزود:عملکرد دولت از لحاظ اقتصادی کشور به دلیل ضربه هایی که به بدنه مالی کشوررخ داده است همچنان قوی نیست و تمام انژی خود را صرف تحقق برنامه جامع اقدام مشترک یا همان( برجام ) صورت داده است و این در درجه اول ضرر آن متوجه مردم و سپس دستگاههای اجرایی و قانونگذاری خواهد شد.

خبرنگار:علی درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 740664

وب گردی

وب گردی