حضور دکتر ولایتی فرصت مغتنمی برای پژوهشگران دانشگاه‌آزاداسلامی ایجاد کرده است/دانشگاه‌آزاد اسلامی به فرمان مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان عمل می کند

دکتر میرزاده گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در بین دانشگاه های کشور بیشترین اقدام و عمل را در حوزه های تحقق این شعار با تجاری سازی محصولات دانش بنیان خود انجام داده است و این آمادگی را دارد که در سراسر کشور با همکاری بسیج، فرمان رهبری را اجرا کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با سلام و درود بر امام خمینی(ره) و آروزی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرزوی علو درجات برای آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، به افق های بالای مدنظر رهبری اشاره کرد و گفت: براساس سند علم و فناوری کشور باید 50 درصد درآمد ناخالص ملی GDP ایران در سال 14044 از اقتصاد دانش بنیان تامین شود. به طور قطع مخاطب اول این سند دانشگاه ها هستند که در رقابت ایران با کشورهای دیگر مهم است که با عمل به مفاد این سند کشور را با محصولات علمی ایرانی دارای بیمه درونی کنیم.

دکتر میرزاده با اشاره به تاسیس دانشگاه‌آزاد اسلامی و توسعه آن با سرمایه مردمی گفت: با اخلاص امام خمینی(ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی، امروز سرمایه یک میلیون تومانی امام چندهزار برابر شده که این سرمایه متعلق به مردم است.

وی همچنین به چالش های دانشگاه در شروع دوره جدید اشاره کرد و گفت: کاهش دانشجویان و افزایش رقبا، دانشگاه را در تنگنا قرار داده بود که 230 واحد زیان ده و کسری 2 هزار و 300 میلیارد تومانی، از نتایج چالش ها بود.

رییس دانشگاه‌آزاداسلامی افزود: در برنامه ای مدون به این نتیجه رسیدیم که برای جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید ظرفیت سازی کیفی داشته باشیم و از میزان وابستگی به شهریه دانشجویی در بودجه بکاهیم و سعی کنیم اقتصاد دانش بنیان را سرلوحه کار خود قرار دهیم. همچنین در این مدت توانستیم پروژه های نیمه‌تمام عمرانی را تکمیل و 11 هزار عضو هیات علمی PhD جذب کرده و یا ارتقا دهیم.

دکتر میرزاده به کوچک سازی چارت سازمانی دانشگاه و ادغام برخی واحدها اشاره کرد و گفت: با این سیاست ها بود که توانستیم ضمن غلبه بر مشکلات قبل، تعداد مراکز رشد را به 109 و واحد ها و هسته های فناور و شرکت دانش بنیان را به هزار و 120 برسانیم.

وی به تفاهم نامه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان بسیج علم و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در بین دانشگاه های کشور بیشترین اقدام و عمل را در حوزه های تحقق این شعار با تجاری سازی محصولات دانش بنیان خود انجام داده است و این آمادگی را دارد که در سراسر کشور با بسیج همکاری کند.

در ادامه جلسه دکتر میرزاده پیشنهاد کرد تفاهم نامه مشابهی با بسیج اساتید نیز امضا شود تا با هم افزایی ظرفیت های بسیج و دانشگاه، اساتید بسیجی پیشگام تاسیس شرکت های دانش بنیان شوند.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه نهضت عظیم اقتصاد مبتنی بر دانش و محصولات دانش بنیان شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دو نهاد مردمی برخاسته از انقلاب، از عهده این وظیفه خود برآیند.

وی با اشاره به متن سند اسلامی شدن دانشگاه ها، گفت: در متن این سند آمده است که دانشگاه اسلامی باید علم و فناوری را در سطح بالا داشته باشد و با علم نافع مشکلات جامعه را حل کند.

دکتر میرزاده همچنین به رتبه 155 دانشگاه‌ازاد اسلامی در تولید جهانی علم اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی به لطف خدا در حفظ شتاب علمی کشور یک شاخص سرآمدی را به اجرا گذاشته است.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه دکتر ولایتی به عنوان یک دانشمند برجسته و محقق توجه خاصی به حوزه پژوهش دارد، گفت: حضور دکتر ولایتی فرصتی برای پژوهشگران دانشگاه‌آزاداسلامی ایجاد کرده است که همه باید از آن استفاده کنند.

کد خبر: 740665

وب گردی

وب گردی