مسعود پزشکیان:  رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تعامل و ایجاد منافع مشترک می‌طلبد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به اقتصاد مقاومتی را بر پایه تعامل با دنیا و منطقه دانست و گفت: برای برقراری ارتباط باید منافع مشترک ایجاد کنیم و با "فحش دادن" و "مرگ بر" گفتن، تعاملی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود پزشکیان در همایش حزب اعتدال و توسعه مردم همدان اظهار کرد: مشکل مملکت ما این است که آدم های درست را برای جاهای درست انتخاب نمی‌کنیم.

وی با بیان این که با این روند فقط مملکت را از وجود افراد عالم محروم می‌کنیم، افزود: کشور روی افراد عالم سرمایه‌گذاری کرده است و افرادی چون من با هزینه این کشور به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور پرداخته‌ام و باید از علم ما استفاده کرد نه این که مرا کنار بگذارد و غیرعالم را بر سر کاری بگذارد که نیاز به نیروی عالم است.

پزشکیان صبر، یقین، عقل و جهاد را به عنوان چهار پایه دین بیان کرد و گفت: همان‌گونه که حضرت علی(ع) فرموند، بصیرت در درگیری با مسائل و با بودن در گود مشکلات به دست می آید، اگر می خواهیم مملکتمان به جایی برسد، باید به عالمان و دانشمندانمان احترام بگذاریم و در مورد مسائل با آنان مشورت کنیم و همان‌گونه که افراد عادی ولو دلسوز نمی‌توانند کاری برای یک فرد مبتلا به بیماری قلبی کاری انجام دهند و نیاز به حضور یک جراح و متخصص قلب است تا مشکل بیمار را بفهمد و نسبت به جراحی و درمان او اقدام کند، مشکلات و مسائل اقتصادی نیز پیچیده‌تر از جراحی قلب است که نیاز است علمای این رشته به بررسی و حل آن بپردازند.

وی مفهوم اعتدال را رعایت عدالت و پرهیز از توجه به قومیت ها و مذاهب دانست و تاکید کرد: اعتدال به معنی کنار آمدن با هر گونه مخالف و موافقی نیست بلکه بی عدالتی از ظلم نشات می گیرد و انسان اگر انسان باشد، نسبت به ظلم واکنش نشان می دهد.

وی با اشاره به قوانین مصوب شده در مجلس، خاطرنشان کرد: تهران بر اساس قوانینی که مصوب می شد، بزرگ و دچار بی عدالتی اجتماعی شد؛ به گونه ای که در مناطقی همه امکانات فراهم باشد و در مناطقی دیگر فقر و بیکاری و عدم امنیت و امکانات موج بزند.

پزشکیان هجرت و دیدن بهترین موقعیت‌های روی زمین را مایه توسعه و پیشرفت اعلام کرد و افزود: دیدن، چیز دیگری است و اگر با دنیا قطع ارتباط کنیم، جز عقب‌ماندگی چیزی عایدمان نمی‌شود؛ هم اطلاعاتمان ناقص و ضعیف خواهد بود و هم اگر تولید و یا محصولی داشته باشیم، مشتری برای عرضه آن نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینک ه نباید آدم بی‌سواد را بر باسوادها حاکم کنیم، گفت: چرا آیات قرآن را که می‌تواند ملتی را نجات بدهد، فقط برای مردگان می خوانیم؛ مرده ای که دیگر برایش مفهومی ندارد که به او بگوییم با قسط و عدل رفتار کند.

وی با اشاره به فرمایشات و دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد: همه این رهنمودها بر پایه تعامل با دنیا و منطقه است ولی آیا با "فحش دادن" و "مرگ بر" گفتن می‌توان تعامل کرد؟

نایب رئیس مجلس ادامه داد: تعامل کردن روش دارد و برای برقراری ارتباط و تعامل باید با تک تک کشور ها صحبت کنیم و با تعیین منافع مشترک و رعایت قانون برد برد تعامل را ایجاد کنیم.

پزشکیان با بیان این که در صورت رعایت عدالت، پایدار خواهیم بود، تصریح کرد: اگر می خواهیم به اقتصاد مقاومتی برسیم باید نفع ما به سیاست منطقه گره بخورد و منافع مشترکی ایجاد کرده و متعادل و منصفانه عمل کنیم.

وی با اشاره به خطبه ۱۶ امام علی (ع) بیان کرد: همان‌گونه که حضرت اعلام کرد، گردنم را در مقابل حرف‌هایم گرو می‌گذارم، مسئولان باید به حرف های خود عمل کنند.

وی تقوا را به عنوان انسان همه فن حریف و خلاق معرفی کرد و گفت: تقوا که باشد جامعه تشنه نمی‌ماند و مشکلاتی که با عنوان بیکاری و فقر امروزه با آن مواجهیم یک شبه به وجود نیامده بلکه رفته رفته و با خالی شدن پتانسیل‌ها بروز کرده و در نهایت به بیکاری منجر شده است.

300/302

کد خبر: 740671

وب گردی

وب گردی