مدیرعامل توانیر:  وضعیت برق اهواز پایدار است/قطعی کمتر از یک درصدخطوط تغذیه کننده برق

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) گفت: بارندگی 2 روز گذشته در استان خوزستان، مواردی از بروز خاموشی چند ساعته را در برداشت که به سرعت مشکل برطرف شد و کمتر از یک درصد خطوط تغذیه کننده برق با قطعی روبرو شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ «آرش کردی» امروز افزود: پس از حوادث واقع شده در استان خوزستان و پدیده ریزگردها که قطعی مکرر برق را در پی داشت، امکانات شرکت توانیر در این استان متمرکز شد تا شهر از این وضعیت خارج شود.
به گفته این مقام مسئول، برپایه این عملیات بیش از سه هزار و 400 کیلومتر از خطوط 11 و 33 کیلو ولت اهواز با حضور بیش از 500 نفر از کارکنان شست و شو و 2 هزار و 200 دکل برق که هر یک مجهز به 6 زنجیر مقره مجزا بودند، در مدت کوتاهی سرویس کاری شد.
وی افزود: بارندگی همراه با گل و لای در اهواز پدیده ای نادر در کشور و جهان است و با این وجود در بارندگی 2 روز پیش این استان چند نوبت خاموشی پراکنده رویداد که به سرعت برطرف شد.
مدیرعامل توانیر گفت: بیش از 300 خطوط تغذیه کننده برق (فیدر) در منطقه وجود دارد و تازه ترین بارندگی کمتر از یک درصد خطوط دچار مشکل و قطعی شدند که بیشتر آنها به دلیل پارگی سیم بود.
وی موضوع تعویض بیش از 33 هزار مقره در اهواز در مدت کوتاه را یادآور شد و افزود: بخشی از عملیات کوتاه مدت شرکت توانیر برای رفع مشکل بود و در آینده نزدیک تعویض و نصب مقره های سیلیکونی و سایر اقدامات بلندمدت در دستور کار قرار دارد.
کردی گفت: اندک بارش های جوی در ساعات گذشته در اهواز رخداد که می توانست به بروز قطعی برق و خاموشی بیانجامد، اما با اقدام های صورت گرفته شبکه برق اهواز به وضعیت پایداری رسیده است.
طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات صنعت برق خوزستان از اول اسفند با اعزام داوطلبانه گروههایی از شرکت های توزیع و برق منطقه ای کشور با شست و شوی مقره ها، ترانس ها و دکل و پست ها انتقال برق آغاز شد.
این طرح در بازه زمانی کوتاه و با استفاده از همه امکانات و تجهیزات برق 39 شرکت توزیع و برق منطقه ای سراسر کشور با موفقیت کامل انجام شد.
طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات صنعت برق خوزستان، سه هزار و 9000 کیلومتر از شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط، 2 هزار و 350 دکل برق 230، 132 و 400 کیلو ولت و 53 ایستگاه و پست برق استان با هدف پایداری برق شست و شو و بهسازی شد و برای اجرای این طرح بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 740709

وب گردی

وب گردی