هزار درنای کاغذی در آرزوی حال خوب «تالاب انزلی»

فعالان محیط زیست به مناسبت روز جهانی تالاب هزار درنای کاغذی را به نشانه آرزوی حال خوب برای تالاب انزلی و دیگر تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور به سازمان محیط زیست تحویل دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله تالابی بندرانزلی امسال به مناسبت روز جهانی تالاب که بر تالاب‌های محل زیست پرندگان تأکید ویژه دارد، طی فراخوانی از عموم مردم دعوت کرد تا با شرکت در ساخت هزار درنای کاغذی مطالبه خویش بعنوان جامعه محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی و به‌طریق اولی تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور و اراده جدی متولیان تصمیم ساز و تصمیم‌گیر برای حفظ این بوم سازگان با ارزش را به اطلاع مدیران ذی‌مدخل برسانند.

این درناها روز گذشته به تعداد هزار عدد با آرزوی حال خوب تالابها و طبیعت ایران با صدها دستی که در ساخت ان مشارکت داشتند پیوند خورد و در آستانه روز جهانی حفاظت از رودخانه نهصد و نود و نه درنای کاغذی تحویل دفتر مشارکت مردمی سازمان محیط زیست شد و آخرین درنا به نشانه تعمیق این مشارکت توسط محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکتهای مردمی ساخته و هزار درنای آرزو کامل شد.

در بخشی از متنی که همراه با هزار درنای کاغذی تحویل سازمان حفاظت محیط زیست شده، آمده است:

صورتی برای تالاب و لاله‌های تالابی؛ سبز به نیت جنگلهای هیرکانی، آبی برای آبهای سرزمینی مان و زرد برای آسمانی درخشان و شاد … صدها دست، دست به کار می‌شوند.

«تا» ی اول مربع کردن؛ چهار وجه برابر، چهار عنصر حیات و چارچوب معینِ عمل …

صدها دست هزاران تا زدند، هزار درنای کاغذی ساختند با یک آرزو؛ آرزویشان تالاب بود اما مگر می‌شود تالاب را بی آب و بی درخت بسان واحدی مجرد دید؟ آرزو کردند برای حال خوب بوم‌سازگان ایران اما مگر می‌شود رودخانه‌ها و مسیرهای مرزی را ندید؟ اصلاً برای همین سراغ هزار درنا آمدند تا با زبانی مشترک و جهانی، پیامی همه آشنا بدهند همان‌طور که آینده حیات زمین و زمینیان نیز یا مشترک است یا اصلاً وجود نخواهد داشت.

مردمان بندر انزلی از کرانهٔ کاسپین و تالاب مشهورشان آرزو دارند با انتخاب‌های درست، تصمیم سازی‌های مشفقانه، تصمیم‌گیری‌های آگاهانه، فارغ از مصلحت‌اندیشی، به دور از اهمال با وجدانی متعهد و عمل گرا برای بهبود محیط زیست ایران، پهنه تمامی تالابها و آبهای سرزمینی اش، جنگل‌هایش (چه شمال و چه خارج از شمال)، حاصل خیز ماندن خاکش، حراست از منابع طبیعی ایران، برای توسعه پایدار و برای آرمانهای توسعه پایدار جهانی؛ آرزویی که هزار درنا آن را واگو می‌کنند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:نیوشا یعقوبی

701/703

کد خبر: 740725

وب گردی

وب گردی