مقام تایوانی: چین از قوانین و دموکراسی ما سر در نمی‌آورد

یکی از مقام‌های ارشد وزارت دادگستری تایوان پس از بازداشت یک مرد چینی به ظن جاسوسی امروز (دوشنبه) گفت: چین از قوانین و دموکراسی تایوان سر در نمی‌آورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی "چن مینگ-تانگ"، معاون وزیر دادگستری تایوان جدیدترین جدال و تنش میان چین و تایوان است که پس از دستگیری یک "جاسوس چینی" توسط مقام‌های تایلندی صورت گرفته است.

این مقام ارشد وزارت دادگستری تایوان با تاکید بر اینکه دولت پکن هیچ درکی از قوانین تایوان ندارد گفت: این بدفهمی دولت چین از سیستم قضایی تایوان و سیستم دموکراسی ماست. ما براساس قانون با این مساله برخورد می‌کنیم. ما به دنبال دستکاری در اتهامات نیستیم.

سخنگوی اداره امور تایوان در چین از قول رسانه دولتی این کشور گفت که اتهام مقام‌های تایوانی مبنی بر فعالیت جاسوسی این فرد مظنون از جانب اداره مذکور جعلی و ساختگی است.

در پرونده غیرمعمول جاسوسی که یک دانشجوی چینی بورس در آن دخیل است، مقام‌های تایوانی فردی را بازداشت کردند که "ژو هونگشو" نام دارد و در دانشگاه بورس در تایوان تحصیل می‌کرد و به نقض قوانین امنیت ملی تایوان مظنون است.

مقام‌های تایوانی گفته‌اند که در حال بررسی این پرونده هستند و اطلاعات درباره این مساله محرمانه است.

معاون وزیر دادگستری تایوان گفت: دولت تایوان پس از بازداشت این مرد اداره امنیت عمومی چین را مطلع کرده است.

براساس کمیسیون سرمایه گذاری تایوان که تحت کنترل وزارت اقتصادی این کشور است و به بررسی سرمایه گذاری‌های خارجی در این کشور می‌پردازد، این دانشجوی چینی یکی از اعضای هیات مدیره کمپانی HK Yongmining بود.

این کمپانی شامل سرمایه گذارهای چینی و سهامداران است که در ژوئیه 2014 در تایپه ثبت شده است.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 740732

وب گردی

وب گردی