سفر هیئت ارزیابی نظامی روسیه به نروژ

هیئت بازرسان نظامی روسیه در چارچوب توافق نامه اعتماد امنیتی وین مصوب سال دو هزار و یازده به منظور بررسی فعالیت های نظامی به نروژ سفر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هیئت بازرسان نظامی روسیه در چارچوب توافق نامه اعتماد امنیتی وین مصوب سال دو هزار و یازده به منظور بررسی فعالیت های نظامی به نروژ سفر کرد.

سرگئی ریژکوف رئیس مرکز ملی کاهش خطرات هسته ای روسیه روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد در چارچوب اسناد وین که در سال دو هزار و یازده با هدف تقویت اعتماد امنیتی امضا شد، گروهی از بازرسان نظامی روسیه به نروژ سفر کردند تا از سیزدهم تا هفدهم مارس فعالیت های نظامی را در منطقه مشخصی از این کشور مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از مسکو، ریژکوف خاطر نشان کرد علاوه بر ارزیابی فعالیت های نظامی، بازرسان روس از چند مرکز آموزش نظامی و امنیتی نروژ بازدید و در جلسات توجیهی که قرار است در چند پایگاه نظامی این کشور برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

اسناد وین توافق نامه ای است که در سال دو هزار و یازده میان کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور تقویت اعتماد امنیتی امضا شد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 740763

وب گردی

وب گردی