عرضه محصولات مشاغل خانگی در بازارچه جنت‌آباد

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: بخش جدید بازارچه جنت آباد - که به عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد - تا پایان هفته جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، فهیمه فیروزفر، افزود: بازارچه جنت‌آباد در منطقه ۵ واقع شده است و در آن محصولاتی عرضه می‌شود که زنان سرپرست خانوار در خانه تولید کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به عروسک،گل و گیاه و صنایع دستی اشاره کرد.

وی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: بزرگترین غرفه این بازارچه را به منطقه ۱۹ اختصاص داده‌ایم که در آن محصولات ۱۵ زن سرپرست خانوار در زمینه تزئین گل و گیاه عرضه می‌شود. در واقع سعی کرده‌ایم این بازارچه با بهره‌گیری از تولیدات زنان سرپرست خانوار در خانه فعالیت کنند، بنابراین غرفه‌داران اجازه خرید جنس از بازار و عرضه آن در بازارچه را ندارند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران افزود: زنان سرپرست خانوار را در حوزه عروسک سازی به خیریه‌ها معرفی می‌کنیم و با توجه به تقاضای مردم برای خرید این محصولات، یکی از غرفه‌های بازارچه جنت‌آباد را به عرضه عروسک‌های تولیدی این زنان اختصاص داده‌ایم.

فیروزفر در پایان با اشاره به سامانه توانیار گفت: این سامانه بهمن ماه رونمایی شد و قرار است تا خردادماه سال ۹۶ در منطقه ۱۱ به صورت آزمایشی اجرا شود. سامانه توانیار در در راستای طرح ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به منظور تشکیل باشگاه توانیاران راه‌اندازی شده است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 740776

وب گردی

وب گردی