عذرخواهی حزب فیون به خاطر انتشار کاریکاتوری با مضمون یهودستیزی

حزب فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری محافظه کاران فرانسه از بابت انتشار یک کاریکاتور با مضمون یهودی ستیزی درباره رقیب انتخاباتی‌اش امانوئل مکرون، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که خود فیون نیز به اینکه این کاریکاتور دارای مضمون یهودی ستیزی بوده اذعان کرده است.

روز یکشنبه انتشار یک گزارش در هفته نامه فرانسوی "ژورنال دودیمانش" فاش کرد: فیون از یک شخص ناشناس دو دست کت و شلوار به ارزش ۱۳ هزار یورو در یک بوتیک مجلل در پاریس دریافت کرده و مرتکب تخلف انتخاباتی شده است.

فیون در مصاحبه‌ای در واکنش به این گزارش به گفتن این جمله بسنده کرد: دوستی در ماه فوریه به من کت و شلوارهایی را به عنوان هدیه داد! خب که چی؟!

این در حالی است که براساس قوانین فرانسه هر فردی تنها می‌تواند در یک کمپین انتخاباتی تا سقف ۴۶۰۰ یورو به کاندیداها هدیه یا پول اعطا کند.

این مناقشه در حالی مطرح شد که پیش از این حزب جمهوری‌خواهان متعلق به فیون کاریکاتوری را در توئیتر از مکرون منتشر کرد که او را با بینی عقابی همراه با یک کلاه شاپو بلند و یک داس قرمز که با آن در حال بریدن یک سیگار است نشان می‌داد.

این تصویر مشابه یک تبلیغات یهودی ستیزانه در دوره جنگ جهانی دوم در زمان همکاری دولت ویشیل در فرانسه با نازی‌ها بود.

مکرون خودش یهودی نیست اما این کاریکاتور اشاره به سابقه او به عنوان یک بانکدار روچیلدها دارد.

یک روز بعد از انتشار این توئیت و حذف شدنش فیون این کاریکاتور را "غیرقابل قبول" خوانده و گفت: خشم به وجود آمده از انتشار این کاریکاتور را درک می‌کند زیرا یادآور تصاویر دورانی سیاه از تاریخ ما بوده و از ایدئولوژی که من همیشه با آن جنگیده‌ام بهره برداری می‌کند.

فیون گفت: سیاست دشوار است اما باید با منزلت باشد. من تحمل نمی‌کنم که حزب از کاریکاتورهایی با مضامین یهودی ستیزانه استفاده کند و از رئیس حزب خواستم عذرخواهی کرده و مسئولان این اقدام را مجازات کنند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740804

وب گردی

وب گردی