ثبات هزینه خدمات آرایشگاه های مردانه از سال 93 تا کنون

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: قیمت خدمات آرایشگاه های مردانه از سال 93 تا کنون تغییر نکرده و تا پایان سال نیز تغییری نخواهد داشت.

مصطفی گواهی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره نرخ خدمات آرایشگاه های مردانه اظهار کرد: از سال 93 تاکنون قیمت خدمات آرایشگاه های مردانه تغییر نکرده است؛ به دلیل عدم به روزرسانی قیمت این خدمات در بیشتر آرایشگاه های مردانه، نوسان قیمت شدیدی دیده می شود. نداشتن نرخ نامه در این صنف باعث شده که برخی از آرایشگران با قیمت بسیار زیاد به مشتریان خدمات رسانی کنند. باتوجه به نرخ تعیین شده در سال 93 هزینه کوتاهی موی آقایان در سطح درجه یک 15هزارتومان، سطح درجه دو 12 و درجه سه 10 هزارتومان است اما از آنجایی که بطور واقعی نیاز به تغیر قیمت ها وجود دارد، بسیاری از مغازه داران قیمت ها را جدی نمی گیرند.

وی همچنین ادامه داد: در چند سال گذشته ما با تعیین قیمت های مناسب برای آرایشگران این صنف و خدمات انجام شده را بطور کامل سامان دهی کردیم. به نظرمن تعیین نرخ خدمات آرایشگران باید به اتحادیه سپرده شود؛ اتحادیه به عنوان یک واسطه میان مردم و آرایشگران با نیازهای دو طرف آشنایی دارد و به خوبی می تواند قیمت تعادلی که هم مشتری وهم آرایشگر رضایت داشته باشد را مشخص کند.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه در خصوص برخی قیمت های نامعقول آرایشگرها تصریح کرد: در حال حاضر به علت ثابت نبودن قیمت ها، در بسیاری از مواقع با هزینه های بسیار بالا و نامعقول مواجه می شویم که این کار به هیچ وجه درست نیست اما از آنجایی که قیمت ها به دست اتحادیه تعیین نشده است، ما توانایی نظارت کامل به همه آرایشگران را نداریم .

گواهی درخصوص انجام برخی تخلف ها در آرایشگاه های مردانه گفت: برداشتن ابرو، تاتو و انجام سولاریوم در آرایشگاه های مردانه تخلف است؛ البته این کارها بیشتر در آرایشگاه هایی که مجوز قانونی ندارد، انجام می شود. برداشتن ابرو و خالکوبی و غیره در تخصص آرایشگران مردانه نیست و بیشتر در واحدهای مسکونی بدون جواز انجام می شود.

وی اضافه کرد:آرایشگاه یک واحد صنفی است که معمولا مشتری های ثابت خودشان را دارند وبا وجود این بی ثباتی سعی می کنند که مشتریان را از خدماتشان راضی نگه دارند به همین دلیل است که تاکنون در این صنف شکایتی نداشته ایم؛ از آنجایی که دولت تعیین نرخ را از اتحادیه گرفته است و ثبات قیمت وجود ندارد اما مشتری و آرایشگر به جز در برخی موارد هردو درصدند که حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

خبرنگار : نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:پورعرب

402

کد خبر: 740821

وب گردی

وب گردی