معاون وزیر کشاورزی: عرضه ماهی در نمایشگاه های نوروزی ادامه دارد

رییس سازمان شیلات ایران گفت: ماهی برای مصرف به وفور در بازار است و با تخفیف های 10 تا 35 درصدی در نمایشگاه های نوروزی و بهاره عرضه می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ حسن صالحی افزود: صنایع فرآوری، بسته بندی و کنسرو سازی با تخفیف های خوبی محصولات شیلاتی را در نمایشگاه های نوروزی و بهاره عرضه می کنند و قیمت این محصولات نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی گفت: توسعه بازارهای غیردایم برای عرضه محصولات شیلاتی در میدان های میوه و تره بار در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی بازدید از مزارع پرورش ماهی را یکی از برنامه های نوروزی سازمان شیلات ایران عنوان کرد.

** تولید بیش از یک میلیون و 50 هزار تن آبزی در سال 1395
رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد امسال بیش از یک میلیون و 50 هزار تن آبزی در کشور تولید شده است، سرانه مصرف پارسال نزدیک به 10 کیلو و 200 گرم بود اما امسال به 11 کیلوگرم رسیده است.
صالحی برگزاری جشنواره های غذاهای دریایی در طول سال را از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: هر استان باید در سال دستکم یک جشنواره برگزار کند.
صالحی توافق با استانداران برای توسعه مصرف آبزیان را یکی از اقدام های سازمان شیلات عنوان و تصریح کرد: از استانداران خواسته ایم در برنامه توسعه ای خود و در نمایشگاه ها موضوع شیلات، صنایع و محصولات شیلاتی را در دستور کار خود قرار دهند.
اکنون در ایران بیش از یک میلیون تن انواع آبزیان از محل صید و آبزی پروری تولید می شود و به مصرف داخلی و خارجی می رسد.
صادرات بخش شیلات ایران در سال 1394 نزدیک به 84 هزار تن بود که امکان افزایش آن بر پایه پیش بینی ها تا 100 هزار تن وجود دارد.
تولید بخش شیلات کمتر از یک درصد مجموع تولید محصولات کشاورزی است اما 10 درصد ارزآوری این بخش را به همراه دارد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:پورعرب

402

کد خبر: 740852

وب گردی

وب گردی