بخش قابل توجهی از مواد محترقه، وارداتی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با مواد منفجره دست ساز نیازمند به فرهنگ سازی دایمی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با مواد منفجره دست ساز نیازمند به فرهنگ سازی دایمی هستیم، اظهار داشت: به اعتقاد بنده، شیوه فرهنگ سازی در راستای آگاهی سازی از خطرات مواد محترقه خوب است اما برای تأثیرگذاری بیشتر نیازمند به مشارکت تمام دستگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مواد محترقه وارداتی است، تصریح کرد: متاسفانه مواد دست ساز با استفاده از مواد موجود در داخل کشور تولید می شود که خطرات و نوع انفجار آن، بیش از هر ماده دیگری است.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو گفت: برای مقابله با مواد محترقه دست ساز و تأثیرگذاری بیشتر بر مردم و جوانان، نیازمند به فرهنگ سازی دایمی هستیم، بنابراین اگر تنها در آستانه چهارشنبه آخر سال به تدوین این برنامه ها اکتفا کنیم، نتیجه کمتری حاصل می شود.

عضو ناظر در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطبوعات، صدا و سیما، فضای مجازی، نظام آموزشی، مساجد و کانون‌های فرهنگی می توانند فرهنگ سازی دایمی را در طول سال در قالب و برنامه های مختلف به شهروندان ارایه دهند.

سعیدی افزود: مقابله با قاچاق واردات مواد و برخورد قاطع قضایی با وارد کننده و توزیع کنندگان از راه‌های موثر در کاهش و بهبود این معضل خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 740881

وب گردی

وب گردی