نفت به کف قیمت سه ماهه رسید

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، با وجود تلاش اوپک برای کاهش تولید، قیمت های نفت روز دوشنبه به کمترین سطح خود در سه ماه اخیر رسیدند، زیرا شرکت های حفاری آمریکا به شمار دکل های فعال خود افزودند.

به گزارش ایسکانیوز؛ قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 05:53 روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با 39 سنت یا 0.8 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به 50 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید و نفت پایه اروپا، کمترین قیمت از 30نوامبر (10 آذر) را تجربه کرد.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور با 45 سنت یا 0.9 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به بهای 48 دلار و چهار سنت معامله شد که کمترین قیمت این نفت از 30 نوامبر تا کنون است.
اگر بهای نفت برنت در پایان امروز کاهش یابد، این پنجمین روز متوالی خواهد بود که قیمت این نفت کاهش می یابد و نفت برنت طولانی ترین دوره کاهش قیمت خود از چهارم نوامبر (14 آبان) را تجربه خواهد کرد.
چنانچه بهای نفت خام آمریکا نیز در پایان امروز با کاهش قیمت روبرو شود، این نفت نیز برای ششمین روز متوالی کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.
بنا به اعلام شرکت نفتی بیکر هیوز آمریکا، شرکت های حفاری نفت این کشور هفته گذشته براس هشتمین هفته متوالی به تعداد دکل های حفاری خود افزودند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی دهم آذر این سازمان در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شده اند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازین میرزایی انتشار: پورعرب

کد خبر: 740909

وب گردی

وب گردی