جشنواره « آیین های سرزمین من » در آموزشکده سما واحد رشت برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره «آیین های سرزمین من » با حضور رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان و با موضوع مناسبت ها و آئین های فرهنگی - اجتماعی و پوشاک اقوام ، بازی های بومی – محلی ، صنایع دستی و انواع غذا های محلی به همت شورای نظارت و هماهنگی سازمان سمای استان گیلان در آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت برگزار  شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا امیر تیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با گرامیداشت هفته شهدا گفت: شهدا اسطوره هایی هستند که از زندگیشان گذشتند تا از جان ، مال و ناموس مردم دفاع کنند و ما باید قدردان رشادت های آنان باشیم و آرامش امروز ما را مدیون جانفشانی های این شهداهستیم.

او از همه ی تلاشگران و کسانی که در اجرای جشنواره و نمایشگاه همکاری کردند، تقدیر و تشکر کرد و این نمایشگاه را در جهت زنده نگه داشتن آیین ها و آداب و رسوم استان گیلان دانست.

وی ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت این آمادگی رادارد که در جهت آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با فضای مجموعه های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های علمی استان، از سال آینده در جهت بازدید این عزیزان برنامه ریزی نماید و پذیرای حضور آنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت باشد.

دکتر امیر تیموری با اشاره به جایگاه ایران در تولید علم و قرار داشتن در جایگاه 16 کشور برتر جهان ، بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسازایی در کسب این رتبه داشته است.

وی خاطر نشان کرد : در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در طی چند سال اخیر کار های بسیار بزرگی انجام شده است که از آن جمله می توان به برنامه ریزی جهت کاهش وابستگی به شهریه و گسترش تحصیلات تکمیلی که ریل گذاری های نیز در این زمینه انجام شده است و ثمره آن را طی سال های آتی مشخص خواهد شد، اشاره کرد.

دکتر علیرضا امیر تیموری با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری که به نافع بودن تولید علم تاکید داشتند ، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید بر شناسایی و سرمایه گذاری از پژوهش های دانش بنیان تاکید داشته که در این زمینه پژوهش ها باید کار آمد و مبتنی بر نیاز جامعه باشد .

همچنین در این مراسم دکتر رحمت علی صابری حقایق دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سمای استان گیلان ضمن تشکر از زحمات عوامل اجرایی این جشنواره، دانش آموزان و کارکنان مدارس سما استان گیلان ، این جشنواره را به عنوان تمرین اولیه و بدعت زیبا و فراموش نشدنی دانست و بیان داشت : استان گیلان در سه سال اخیر توانست به عموان یکی از پنج استان برتر کشور در حوزه سما باشد و این موضوع جز با زحمات و تلاش همکاران در مجموعه شورای نظارت و هماهنگی سما استان و در راس آن ها رئیس شورا استانی میسر نبوده است.

لازم به ذکر است جشنواره « آیین های سرزمین من » به مدت یک روز در آموزشکده فنی و حرفه ای سما دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت برگزار شد که مورد بازدید و استقبال تعداد کثیری از دانش آموزان قرار گرفت. در بخش پایانی این مراسم نیز از پژوهشگران برتر سما استان گیلان قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 740928

وب گردی

وب گردی