برگزاری نشست هم اندیشی تحت عنوان" توسعه معنویت گرایی و تربیت دینی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان"

دراین نشست که با حضوراساتید، هیات رئیسه و کارکنان با  سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین صفوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان گیلان و در سالن شهید آوینی حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزارگردید.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه، دکترصفوی به ریشه یابی مشکلات معنوی امروز جامعه و جوانان پرداختند و علل اصلی مشکلات فوق را پذیرش سبک زندگی غربی به عنوان فرهنگ غالب از سوی برخی از اقشار جامعه و روشنفکران دانستند و با اشاره به دغدغه مند بودن مقام معظم رهبری درباره معنویت گرایی و تربیت دینی و اهمیت آن در جامعه افزوند:« مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی درحدود10سال پیش درخصوص سبک زندگی اسلامی مسایل مهمی را بیان فرمودند و اصول آن را تبیین فرمودند».

ایشان با اشاره به سبک زندگی اسلامی فرمودند:« باید ازحیات دنیایی عبورکرد تا به حیات طیبه رسید هرانسان دو تولد دارد یک تولد همین ولادت دنیایی است و تولد دیگر زندگی پاکیزه طیبه است، حیات طیبه تمام بخش های زندگی را فرامی گیرد ازخوراک گرفته تاپوشاک و رفتار را در بر می گیرد.».

رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان گیلان، با تبین اینکه در سبک زندگی اسلامی همه مسایل به خدا باز می گردد، افزود: «اینجاست که دیگر خداوند محور است و همه چیز برای خداست. اینجا دیگر من وجود ندارد. دراین حالت انسان معنادار است و انسان ارزش دار می شود».

ایشان با اشاره به تفاوت حکومت الهی و غیر الهی افزودد: « اگر جامعه رفتار وکردارش خداگونه گردد، می تواند به معنویات واقعی دست پیدا کند و اکثر حکومت های بی دین چون به معنویات نپرداختند با بن بست جدی مواجه شدند».

در پایان این نشست حضار با حضور در مزار دو شهید گمنام آرمیده در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی و ذکر فاتحه روز برگذاشت شهدا را گرامی داشتند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 740929

وب گردی

وب گردی