دیدار فرستاده ترامپ و نتانیاهو درباره مذاکرات صلح خاورمیانه/ عباس امروز میزبان نماینده آمریکا

فرستاده رئیس جمهور آمریکا به منطقه، در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بررسی راه‌های ازسرگیری مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، جیسون گرین بلات، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه در چارچوب تلاش‌های دولت جدید آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها با نتانیاهو دیدار کرد.

هدف از سفر گرین بلات به منطقه بررسی موضعگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی جهت ازسرگیری روند سیاسی و آغاز دور جدید مذاکرات صلح است.

گرین بلات در این دیدار بار دیگر بر پایبندی ترامپ به حفظ امنیت اسرائیل و تلاش برای کمک به هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی جهت تحقق صلحی پایدار از طریق مذاکراتی مستقیم تاکید کرد.

طبق بیانیه مذکور، نتانیاهو و گرین بلات در ادامه این دیدار که حدود پنج ساعت ادامه داشت، مساله شهرک‌سازی‌ها را به نحوی که به راهکاری برای تقویت صلح و امنیت بینجامد، مورد بث و بررسی قرار دادند.

نماینده ترامپ در ادامه تاکید کرد که رشد اقتصاد فلسطین و بهبود وضعیت معیشتی مردم فلسطین برای ترامپ اهمیت دارد.

رژیم صهیونیستی امیدوار است که این دیدار به حصول توافق‌هایی در مورد شهرک‌سازی‌ها در قدس شرقی و مجتمع‌های بزرگ شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری بینجامد.

گرین بلات همچنین امروز(سه‌شنبه) در رام‌الله در با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز برخی چهره‌های سیاسی و امنیتی و نمایندگانی از هر دو طرف دیدار و گفتگو می‌کند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740996

وب گردی

وب گردی