۱۰ ایراد و ۹ تذکر شورای نگهبان بر بودجه ۹۶ در کمیسیون تلفیق رفع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶،گفت:گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ در خصوص ارجاعیات شورای نگهبان نهایی شده است و پس از تایپ به هیئت رییسه تقدیم می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی مفتح درگفت وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درتشریح نشست صبح امروز کمیسیون تلفیق بودجه 96 برای بررسی ارجاعیات لایحه بودجه سال آتی گفت:شورای نگهبان ایرادات خود درباره بودجه سال 96 شب گذشته ارائه کرد،که نمایندگان ساعت 6صبح امروز جلسه تلفیق را برای بررسی ارجاعیات تشکیل دادند.

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شورای محترم نگهبان بر تبصره یک لایحه ایرادی وارد دانست، افزود:در تبصره یک ذکر شده بود که 30 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی به صندوق توسعه ملی واریز شود،اما شورای محترم نگهبان اظهارکرد که براساس سیاست های کلی برنامه ششم به جای نفت خام باید عبارت نفت جایگزین شود.

بخشی از ایرادات شورای نگهبان توجه دادن به عبارات فارسی براساس اصل 15 قانون اساسی بود

مفتح با بیان اینکه شورای نگهبان 10 ایراد و 9 تذکر به لایحه بودجه سال 96 وارد دانسته است، ادامه داد:تمام ایردات و اشکالات در کمیسیون بحث شده و تلاش شد که نظر شورای نگهبان در این زمینه تامین شود،لذا اصلاحات ناظر بر تامین نظر شورای نگهبان پس از بررسی در کمیسیون تلفیق تایید شد.

وی یادآور شد:بخشی از ایرادات شورای نگهبان توجه دادن به عبارات فارسی بود،که براساس اصل 15 اساسی باید از عبارات فارسی استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 با بیان اینکه تمام ایرادات شورای نگهبان درباره بودجه 96 به مجلس ارسال شده است، تصریح کرد:گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 96 درخصوص ارجاعیات شورای نگهبان نهایی شده است و پس از انتشار به هیئت رییسه تقدیم می شود.

300/300

کد خبر: 741005

وب گردی

وب گردی