عضو هیئت رئیسه اتاق تهران تشریح کرد؛ ضبط اموال دوتابعیتی‌ها،مانع بزرگ جذب سرمایه‌گذار ایرانی خارج کشور

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران برضرورت ایجاد امنیت به منظور جذب سرمایه گذار در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سیده فاطمه مقیمی با طرح این سوال که وقتی صحبت از قانون ضبط اموال دو تابعیتی ها مطرح می شود و همه ایرانیان خارج از کشور هم دو تابعیتی هستند چه امنیتی برای ایرانی سرمایه گذار مقیم خارج از کشور بوجود خواهد آمد برضرورت ایجاد امنیت به منظور جذب سرمایه گذاردرکشورتاکید کرد.

وی ضمن تشریح برنامه های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای جذب سرمایه گذار خارجی و خصوصا ایرانیان خارج از کشور با اعلام برنامه های انجام شده اتاق دراین زمینه گفت: سرمایه گذاری در هر جامعه ای قطعا توسعه اقتصادی آن جامعه را در پی خواهد داشت در شرایط موجود اقتصاد کشور، ما هم به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم و اولویت با سرمایه گذاری غیر ایرانی در ایران نیست بلکه اولویت با ایرانیان خارج از ایران هست که بازگردند و در کشور سرمایه گذاری کنند.

مقیمی با تاکید براینکه برای سرمایه گذاری قطعا نیازمند بستر سازی و آماده سازی هستیم تا بتوانیم این اطمینان را برای سرمایه گذار ایجاد کنیم خاطرنشان ساخت :بنابراین اگر بتوانیم سرمایه های خارج شده را بازگردانیم و سپس جلوی خروج سرمایه از کشور را بگیریم در گام بعد قادرخواهیم بود سرمایه های ایرانیان خارج از کشور را به کشوربرمی گردانیم وازاین رهگذر قطعا خواهیم توانست فرصتی برای اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

وی با تاکید براینکه دراین راستا اتاق بازرگانی تهران با سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی سه شنبه گذشته در محل اتاق جلساتی برگزار واقدام به انعقاد قرارداد همکاری در زمینه جذب سرمایه گذاری کرده است خاطرنشان ساخت:برای ارائه فرصتهای سرمایه گذاری به علاقمندان سرمایه گذاری در ایران سال ۹۳ همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری برگزار کردیم که بنده به عنوان دبیر همایش پروپوزالهای قابل اجرا را انتخاب و به عنوان فرصتهای اقتصادی مطلوب در ایران معرفی کردیم وسپس فایل پروپوزالها توسط اقای نهاوندیان در نشست داووس برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ایران ارائه شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بارگانی تهران همچنین با یادآوری این مهم که کمیته خارجی در اتاق تشکیل شده که مسئولیت آن با دکتر جهانگیری به عنوان نائب رئیس اتاق است اذعان داشت: درکشورهای مختلف برای جلوگیری از خروج سرمایه ها درزمان بحران های اقتصادی بنیاد های بوجود می آید که این بنیاد ها را قوانین و مقررات کشور و تسهیلات سرمایه گذاری در داخل آن کشور تشکیل می دهد.

مقیمی افزود: امنیت خاطری که تاکنون از طرف دولت در بخش سرمایه گذاری بوده است انتظار می رود ادامه داشته باشد تا امنیت، اعتماد و دلبستگی برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود. بسیاری کسب و کارهای سنتی، نوآورانه و فن آورانه در کشور وجود دارد که می شود با معرفی، سرمایه گذاری در آنها انجام شود. فرصتهای جدید بر منبای نیروی انسانی و سرمایه انسانی با تبحر و دانش آموخته دانشگاهی که الان ما بسیار داریم برای سرمایه گذاری ایجاد می کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بارگانی تهران ادامه داد: در جریان دیدار با علی اصغر محمدی مدیرکل امور ایرانیان قرار شد یک مجموعه سرمایه گذاری در اتاق تهران و سازمان سرمایه گذاری برای ایرانیان خارج از کشور ایجاد کنیم. در هفته بعد از تعطیلات عید یک نشستی رو برگزار می کنیم و چهارچوبی را مشخص می کنیم، در سایت اتاق تهران فضایی رو اختصاص خواهیم داد تا راه ارتباط دوسویه بین سرمایه گذاران با مسئولین مربوطه داشته باشیم تا جوابگوی سوالات آنها باشیم.

مقیمی همچنین تاکید کرد: یکسری قوانین مربوط به ایجاد کسب و کار جدید و توسعه کسب و کار وجود دارد، البته متاسفانه در شاخصه های بین المللی افت داشتیم و جایگاه کنونی مورد قبول نیست. این قوانین شروع کسب و کار موجود در کشور باید بطور مناسب اجرا شود و آیین نامه های مناسب هم وضع گردد، قابلیت تحول را ایجاد خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بارگانی تهران درپایان افزود :امنیت سرمایه گذاری یعنی اگر کسی در کشور سرمایه گذاری کرد بتواند سود حاصل را به راحتی خارج کند و یا در جای دیگر سرمایه گذاری کند وازاین رود باید این امنیت وجود داشته باشد. وقتی این روزها صحبت از قانون ضبط اموال دو تابعیتی ها مطرح می شود و همه ایرانیان خارج از کشور هم دو تابعیتی هستند چه امنیتی برای ایرانی سرمایه گذار مقیم خارج از کشور بوجود خواهد آمد اینها باید واضح شود و امنیت ایجاد گردد تا سرمایه گذار وارد کشور شود.

منبع: مهر

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 741011

وب گردی

وب گردی