تجلیل از بانوان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر 

از بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در مراسمی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه با بیان اینکه هر انسان آزاداندیشی با تأمل در سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س )، می تواند دریابد که ایشان سرمشق جامعی برای زنان کمال جو و با فضیلت هستند، گفت: در وجود ایشان اندیشه مترقی، پاک منشی، فضیلت و پرهیزکاری وصف ناپدیری ترکیب یافته است.

قیصری ادامه داد: حضرت زهرا(س) یک بانوی آسمانی با عالی ترین سجایای اخلاقی، همسرداری، مادری و انسان نمونه ای است که همه بانوان ایران اسلامی باید درس های فراوانی از مکتب ایشان بیاموزند.

قیصری با بیان اینکه پس از پیروزى انقلاب اسلامى و پیراسته شدن فضاى اجتماعى، زنان وارد عرصه‌‏هاى علمى، آموزشى و پژوهشى شده و توهم‌‏ها را زدودند، گفت: به برکت اسلام، انقلاب اسلامی ایران و رهنمون های رهبری فرزانه، امروزه فرصت‌‏هاى فراوان اجتماعى پیش روى زنان قرار گرفته که در جهان کم نظیر است.

وی با تأکید بر نقش خاص زنان در دستگاه خلقت و برخورداری از سرمایه های درونی گرانبهایی مانند عاطفه و مهر مادری، اظهار کرد: جامعه بشری در رشد خود نیازمند این ارزش ها است، چراکه الفبای حقوق خانواده در اسلام، بر پایه محبت پی ریزی شده و نقش آفرین هستی، زن را نقش آفرین تاریخ آفریده است.

این مسئول با بیان اینکه اسلام احیاگر شخصیت زن و حافظ کرامت انسانى اوست، عنوان کرد: در پرتو اسلام ناب محمدی(ص)، حقوق سیاسى، اقتصادى، فرهنگى و اجتماعى زنان به خوبی تأمین شده است.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر با بیان اینکه یکی از بارزترین ویژگی های زنان، دقت در انجام کار است، اظهار کرد: احساس مسئولیت در انجام وظایف ، کلید تعالی هر سازمانی است که این مهم جزء صفات درونی زنان ایران اسلامی است.

رئیس واحد بوشهر با بیان اینکه همه مدیران و مسئولان و مردان جامعه در قبال همکاران زن خود علاوه بر مسئولیت اداری، مسئولیت انسانی دارند، تصریح کرد: خستگی فکری زن در خارج از منزل باعث بی حوصلگی شده و این معضل نشاط و انرژی او را در ایفای وظیفه اصلی او که همسری و تربیت نسل است، دچار بحران خواهد کرد.

دکتر حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر که به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت، با تبریک به تمام مردم بوشهر در کسب جایگاه ارزشی پایتخت کتاب کشور گفت: این مهم با برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین این برنامه‌ها و نیز حمایت از طرح‌های ترویج کتابخوانی حاصل شده است.

ماحوزی با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در همه عرصه ها خواستار تلاش بیشتر و حمایت صد چندان مدیران ارشد ادارات و سازمان های استان بویژه از بانوان توانمند و نوآور استان شد.

در این برنامه فرهنگی که با حضور رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان بوشهر و با اجرای مجری محبوب و سرشناس بوشهری، حسن غلامی برگزار شد، برنامه های متنوعی چون مسابقه خاطره گویی، تواشیح و .... اجرا شد و در پایان از استادان و کارمندان زن نمونه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل و به مناسبت انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب از دکتر حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی این استان قدردانی به عمل آمد.

201/202

خبرنگار: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 741029

وب گردی

وب گردی