تصویب کلیات لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح

نمایندگان ملت کلیات لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح را تصویب کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با 141 رأی موافق، 21 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن علنی با لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح موافقت کردند.

گفتنی است سیدحسین نقوی حسینی، در تشریح گزارش یک شوری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی، نیروهای مسلح به شماره چاپ 77 که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود، در جلسه مورخ 1395/8/9 با حضور کارشناسان دستگاه های ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی در عنوان و متن به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گزارش این کمیسیون در اجرای ماده 147 قانون آئین نامه داخلی تقدیم نمایندگان شده است، گفت: ضمنا گزارش کمیسیون فرعی آموزش، تحقیقات و فناوری، اجتماعی، شوراها و امور داخلی کشور و قضایی و حقوقی تا این تاریخ واصل نگردیده است.

وی در ادامه گفت: لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح دارای تغییراتی است و با جزئیات در مجلس قبلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

نقوی حسینی گفت: این لایحه دارای 6 فصل است که در فصل اول کلیات قوانین مربوط به این لایحه تشریح شده است، در فصل دوم نحوه تشکیل هیات های بدری با جزئیات بیان گردیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در فصل سوم این لایحه هیات تجدیدنظر و ترکیب اعضای آن مشخص شده است، در فصل چهارم مقررات مربوط به هیات های انضباطی نیروهای مسلح و تبصره های مربوط به آن مطرح شده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در تشریح لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح گفت: فصل پنجم این لایحه موضوعات شکایات و فصل ششم سایر مقررات مربوطه را مشخص کرده است.

وی گفت: با توجه به نیاز نیروهای مسلح به این لایحه و معطل ماندن مسئله لازم است که نمایندگان مجلس هرچه سریع تر با آن موافقت کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و مخالف لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح گفت: آنچه که مطرح می شود پیرامون کلیات است و در جریان بررسی جزئیات می توان آن ها را اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: در قوانین مربوط به نیروهای مسلح پراکنندگی قوانین و مقررات وجود دارد که توسط لایحه پیشنهادی این روال نظم دقیقی پیدا خواهد کرد.

نقوی حسینی گفت: ضرورت دارد قوانین مربوط به نیروهای مسلح انسجام پیدا کند البته نمایندگان باید توجه داشته باشند این لایحه مربوط به جرائم نیروهای مسلح نیست و تنها تخلفات انضباطی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ها و سازمان های تابعه نیروهای مسلح در قانون لحاظ نشده اند.

300/302

کد خبر: 741036

وب گردی

وب گردی