طلای جهانی بالای ۱۲۰۰ دلار ماند

طلای جهانی در معاملات روز سه شنبه که سرمایه گذاران منتظر آغاز نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا بودند، ثابت بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۰۳.۳۲ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ثابت بود و به ۱۲۰۲.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱.۷۰ دلار افزایش نشان داد و در ۱۲۰۱.۴۰ دلار بسته شد.

انتظار می رود نشانه های رشد تورم و تداوم بهبود بازار کار آمریکا سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا را به افزایش نرخهای بهره در نشست هفته جاری متقاعد کند.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ، در حال حاضر افزایش نرخهای بهره تعجب آور نخواهد بود بنابراین هر گونه واکنش شدید بعید خواهد بود اما سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی درباره روند آتی افزایش نرخهای بهره خواهند بود.

بانک مرکزی آمریکا در دسامبر نرخ بهره مبنا را برای دومین بار از زمان بحران مالی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ افزایش داد و سه دور افزایش نرخهای بهره در سال ۲۰۱۷ را پیش بینی کرد. نرخهای بهره بالاتر قیمت طلا را که سوددهی ندارد، تحت فشار قرار می دهد و از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

همچنین سرمایه گذاران به انتخابات پارلمانی روز چهارشنبه در هلند چشم دوخته اند. احتمال پیروزی حزب ضد یورو در هلند اندک است اما عملکرد انتخاباتی قوی ممکن است باعث نگرانیها نسبت به پیروزی حزب مخالف یورو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شود.

ابهام پیرامون انتخابات و تاثیر آن بر یکپارچگی اتحادیه اروپا ممکن است از طلا که دارایی امن در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به شمار می رود، حمایت کند.

به گفته مارک تو، طلا تا چند هفته آینده احتمالا در محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار معامله خواهد شد و قیمت این فلز از ریسکهای سیاسی در اروپا و همچنین عدم شفافیت نسبت به سیاستهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

در این بین ذخایر طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۸۳ درصد افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۹۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۴۰.۶۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش، ۷۵۱.۹۰ دلار بود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 741061

وب گردی

وب گردی