تشکل ها در زنان خودباوری ایجاد می کنند

اختتامیه اولین نشست بانوان فعال تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته با حضور الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری، حمیده زرآبادی نماینده قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نمازی مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر حبیب اسماعیلی مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زرآبادی نماینده قزوین در مجلس این مراسم ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین نمازی، دکتر اسماعیلی و اداره تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می داریم. همه اتفاقات خوب در دانشگاه آزاد اسلامی مدیون تلاش آیت هاشمی است.

او ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما نگاه جنسیتی پر رنگ است و این نگاه باعث شده پارمترهای کم اهمیت مانند جنسیت در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیر بگذارد؛ در صورتی که شایسته سالاری باید وجود داشته باشد. برگزاری این نشست ها باعث شناخت افراد نسبت به یکدیگر و فعالیت های واحدها شود تا همگی از تجربه های هم استفاده و در منطقه خود ایده های جدید و راهبردی ارائه کنند.

زرآبادی افزود: ما باید سمت از بین رفتن نگاه جنسیتی و شایسته سالاری حرکت و در بانوان خودباوری ایجاد کنیم. متاسفانه فرصت های مدیریتی به زنان کمتر داده می شود زیرا زنان به خودباوری نرسیدند. برگزاری این گونه نشست ها باعث می شود زنان فرهیخته و دانشگاهی خودشان را بشناسند و در جامعه به صورت پویاتری فعالیت کنند.

نماینده قزوین با اشاره به اینکه ظرفیت زنان در دنیا شناخته شده است، گفت: موضوع زنان مختص به ایران نیست و در همه جای جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. از ظرفیت ها و ساختارهایی که زنان می توانند در آنها تاثیرگذار باشند غفلت شده است و ما برای اینکه بتوانیم از آنها استفاده کنیم باید آنها را بشناسیم؛ شناسایی پتانسیل های زنان در توسعه پایدار نیز نقش زیادی دارد زیرا ما باید از همه نیروهای انسانی برای توسعه پایدار استفاده کنیم.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 741080

وب گردی

وب گردی