تاسیس شرکت های مشترک دانش بنیان

هیاتی از کارآفرینان استرالیایی به همراه نماینده بازرگانی سفارت ، طی نشستی با برخی از مسئولان واحد علوم و تحقیقات در رابطه با چگونگی گسترش همکاری های خود گفت و گو و از بخش های مختلف  علمی و آموزشی این واحد همچون کتابخانه و مرکز اسناد ، مجتمع های آزمایشگاهی شیخ بهایی و رازی بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست از سوی مسئولان واحد علوم و تحقیقات توضیحاتی در مورد توانمندی ها و امکانات واحد و همکاری های بین المللی آن به هیات استرالیایی ارائه شد . همچنین دکتر محمدحسین مدرسی معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات بر اهمیت فعالیت های پژوهشی ، درآمدزایی و همکاری های بین المللی هدفمند تاکید کرد.
همچنین کارآفرینان استرالیایی بر اهمیت فعالیت های پژوهشی و اجرایی در بخش معدن با توجه به پتانسیل های این امر در ایران به ویژه با عنایت به نیروی کار تحصیل کرده ایران تاکید داشتند. آنچه در اظهارات این تیم استرالیایی جالب می نمود ، اذعان بر حضور 350 دانشجوی دکتری ایرانی در دانشگاه ملبورن به عنوان موتور پژوهش و فعال بخش آموزشی در تولید درآمد استرالیا است.
براسا این گزارش ، در تبادل آرای میان طرفین توافق شد، تیم استرالیایی پیشنهادی مقدماتی در زمینه تاسیس یک مرکز تعالی Center of Excellence با تاکید بر مباحث فعالیت های پایدار معدنی و مدیریت منابع آب در این واحد ارائه و تاسیس شرکت های مشترک دانش بنیان و نیز همکاری دانشگاهی را پیگیری کند.
واحد علوم و تحقیقات نیز آمادگی خود برای میزبانی چنین مرکز و تاسیس شرکت های دانش بنیان و همکاری دانشگاهی را به صورت اصولی اعلام کرد.
براسا این گزارش این نشست با حضور دکتر محمدحسین مدرسی معاون پژوهش و فناوری ، دکتر حمیدرضا غفارزاده مدیرکل بین الملل، دکتر سعید رضایی رئیس مجتمع آزمایشگاهی رازی ، دکتر پرویز آبرومند آذر رئیس دانشکده علوم پایه و چند تن از اساتید گروه زمین شناسی این دانشکده با تعدادی از کارآفرینان استرالیایی برگزار شد .

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741107

وب گردی

وب گردی