برگزاری شب شعر با محوریت گویش های محلی  در رشت/خوابگاه در اختیار مسافران نوروزی

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد رشت با بیان اینکه خوابگاه دهکده دانشگاه رشت آماده اسکان مسافران نوروزی است گفت: به همت کانون شعر و ادب واحد، شب شعری با محوریت گویش های محلی استان، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شود.

تیمور آمار معاونت فرهنگی دانشجویی واحد رشت در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: برای اسکان مسافران نوروزی خوابگاه دهکده دانشگاه رشت را آماده کرده ایم و با توجه به هماهنگی های قبلی این خوابگاه در اختیار میهمانان نوروزی، کارمندان و همکاران مجموعه دانشگاه قرار می گیرد و در حال حاضر ظرفیت خوابگاه واحد رشت با توجه به مکاتباتی که انجام شده تکمیل است.
وی در مورد برنامه های پایان سال واحد رشت اظهار کرد: برنامه جایگزینی کیسه های پارچه به جای کیسه های پلاستیکی در محیط زیست را به همت کانون محیط زیست واحد قرار است؛ انجام شود. این برنامه در قالب توزیع کیسه های پارچه ای با آرم دانشگاه آزاد اسلامی در فروشگاه های بزرگ شهر رشت می شود و این کار برای جلوگیری از هدر رفت کیسه های پلاستیکی و کاستن زباله های این چنینی و با عنوان یک کالای ماندگار برای استفاده بعدی مصرف کنندگان قابل استفاده است.
آمار ابراز داشت: کانون محیط زیست در جشنواره آشتی با طبیعت که اواخر سال 94 در قالب برنامه صلح و سلام برگزار شده بود آغاز به کار کرد و این کانون در ایام پایان سال و هم در طول سال فعالیت داردو همزمان با پایان جشنواره آشتی با طبیعت، تاکنون به صورت فعال در واحد و شهر رشت اقدام به خدمات زیست محیطی می پردازد.

وی در مورد دیگر برنامه های آخر سال ابراز داشت: ساخت مزار شهدای گمنام در حال تکمیل است و قرار است ظرف یک ماه آینده آماده سازی شود و امروز برنامه تجلیل از کارکنان واحد که هر ساله پایان سال انجام می شود را در دستور کار داریم. البته در این برنامه طبق بخشنامه سازمان برای تقدیر از کارمندان نمونه، ایام شهریورماه و هفته کارمند انجام می شود ولی این همایش به صورت یک جلسه گردهمایی آخر سال در واحد برگزار می شود و در این جلسه گزارش عملکرد سالیانه توسط کارمندان به همراه جشن تکلیف و تجلیل از فرزندان ممتاز کارمندان و اعضای هیات علمی واحد در دستور کار است.این فرزندان در سال 94 حائز رتبه شده اند و بنا بر بخشنامه سازمان و معدلی که داشتند براساس یک اطلاع رسانی که توسط واحد صورت گرفت این فرزندان در گردهمایی آخر سال تقدیر می شوند همچنین برنامه جشن تکلیف دختران کارمند را در این روز داریم. در پایان سال غبارروبی مزار شهدای گمنام در واحد انجام خواهد گرفت و امروز این مراسم انجام می شود.

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد رشت ابراز کرد: خوشبختانه سازمان مرکزی اخیرا آیین نامه حمایت از کانون های دانشجویی را به واحد ارسال کرده و دست معاونت را برای گسترش فعالیت های کانون ها باز گذاشته اند تا به شکل های مختلف از کانون ها حمایت کنیم. در راستای حمایت از کانون ها به آنها انگیزه های تشویقی اعم از تخفیف شهریه، سفرهای زیارتی و سیاحتی و همچنین به دبیران کانون های فعال در دانشگاه نیز حمایت های مالی صورت می گیرد.

وی در مورد فعالیت های کانون در سال آینده اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده به همت کانون شعر و ادب قرار است مراسمی به عنوان شب شعر در واحد رشت برگزار شود. با توجه به اینکه در استان گیلان تنوع لهجه و گویش های محلی وجود دارد؛ امسال بنای واحد این است که شب شعری با محوریت گویش های محلی به همت کانون های فعال شعر و ادب واحد رشت تشکیل شود و بهترین های شعر و ادب استان را در این مراسم دعوت کنیم و شعرای استان آخرین سروده های خود را در این برنامه قرائت کنند.

آمار خاطرنشان کرد: کانون های واحد در انجام مناسبت های آیینی، مذهبی، دینی، تخصصی و دانشگاهی با توجه به روزهای خاصی که در تقویم وجود دارد مانند روز مهندس، معمار، جغرافیا و ایامی از این دست، اقدام به برگزاری برنامه هایی مرتبط با فعالیتهای خود می کنند. کانون های واحد مانند کانون هنری، محیط زیست، حجاب و عفاف و مهدویت بنا بر موضوعیتشان و جنس فعالیتی که انجام می دهند و بنا بر مناسبت های مرتبط با خودشان و ضمن یاری به معاونت فرهنگی در برگزاری مراسم ها و فعالیت های جنبی همچون نشست های تخصصی و گردهمایی های علمی و آموزشی در کارگاهی کانون را براساس شرایط و جنس کاری که دارند؛ این امور را پیگیری کرده و به انجام می رسانند.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 741111

وب گردی

وب گردی