فقدان فلسفه مساله اصلی جامعه ایران است

مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه اولین نشست بانوان فعال تشکل ها مسئله اصلی جامعه را فقدان فلسفه دانست وتاکید کرد انسان ها برای رسیدن به خدا باید اول به "خود" برسند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نمازی، مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از حضور بانوان فعال در این نشست گفت: همه می توانند سفیران حقوق شهروندی باشند و آن را ادارات رصد کنند.

نمازی ادامه داد: آغاز آفرینش انسان با حرکت بوده است و سکون با فطرت انسان ها سنخیت ندارد، همه عالم از یک حرکت با عشق شروع شده است. در جامعه ما مشکلات زیادی وجود دارد اما مسئله واقعی فقدان فلسفه است. قبل از اینکه به افراد با دید مرد و زنی نگاه کنیم باید بدانیم که همه ما انسان هستیم.

مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرچشمه همه چیز فلسفه است؛ یعنی چرایی زیستن. وقتی فلسفه نباشد تمدن ها، فرهنگ ها، سیاست گذاری ها، برنامه ریزی، نظارت ها و ارزشیابی ها ناقص الخلقه خواهند بود. انسان موجودی است که زیباست و زیبایی را دوست دارد. ما برای اینکه زندگی زیبایی داشته باشیم باید سمت خودمان پیش رویم. همانطور که گفته اند؛ کسی که می خواهد به خدا برسد باید ابتدا به خودش فکر کند. این موارد فرمول هایی است که باید در فرهنگ پیاده شود.

او افزود: فلسفه و خود شناسی در زندگی تحول ایجاد می کند و به آن معنا می دهد. اگر فلسفه زندگی بر اساس عشق و زیبایی باشد دیگر کسی اجازه سواستفاده از قدرت و فرهنگ را نخواهد داشت.

نمازی در این نشست از برگزارکنندکان این نشست و حضور دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی و نماینده قزوین قدردانی کرد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/خبرنگار: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 741115

وب گردی

وب گردی