اعزام تنفگداران آمریکایی به سوریه و تلاش واشنگتن برای نفوذ نظامی

شبکه المیادین اعلام کرد که بیش از 100 تفنگدار دریایی آمریکا وارد فرودگاه رمیلان استان حسکه سوریه شدند و این در حالی است که تداوم اقدامات غیرقانونی آمریکا در حمایت از گروه های تروریستی به رویه ای عادی برای دشمنان منطقه ای تبدیل گشته است.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه المیادین به نقل یک منبع آگاه اضافه کرد که این نظامیان بخشی از 400 نظامی آمریکایی هستند که به ادعای مسئولان آمریکایی قرار است در عملیات آزادسازی شهر رقه مشارکت کنند.
بر اساس این گزارش، تفنگداران آمریکایی با 40 نفربر و توپخانه از شمال عراق وارد استان حسکه سوریه شده اند و قرار است در مناطق تحت تسلط نیروهای حزب دمکراتیک سوریه مستقر شوند.
این منبع مدعی شده که تعداد نیروهای آمریکایی موجود در سوریه بیشتر از دوره‌ای است که باراک اوباما رئیس ‌جمهور پیشین آمریکا بود و اکنون ما شاهد ورود آشکار نیروهای رزمی آمریکا در سوریه هستیم،اما قبلا حضور آمریکایی‌ها تنها به مربیان و کارشناسان نظامی محدود می‌شد.
استان حسکه در شمال شرق سوریه توسط کردها اداره می‌شود، اما دولت سوریه نیز نیروهایی در این منطقه دارد که از زمان آغاز بحران سوریه هماهنگی بالایی میان آنها وجود داشته است.
تلاش های صورت گرفته در روزهای اخیر از سوی دولت ترامپ برای حضور نظامی بیشتر در سوریه در حالی است که شش سال از آغاز بحران سوریه، که علت العلل ظهور آن، حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از گروه های تروریستی بود، گذشته و امروز حضور تروریست های تکفیری در این کشور موجب شده که صدها هزار سوری کشته،‌ بیش از یک میلیون نفر زخمی و نزدیک به 12 میلیون نفر نیز آواره شوند و بسیاری از زیرساخت های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی این کشور به کلی ویران شود.
از نقطه آغاز این بحران تاکنون، دشمنان منطقه ای و در راْس آن آمریکا با حمایت های غیرقانونی خود از گروه های تروریستی، زمینه ساز تشدید بحران سوریه شدند و کارنامه سیاه آنان در قبال بحران سوریه بر همگان آشکار شده است.
ارسال سلاح و تجهیزات نظامی (برای نمونه تخلیه هفت فروند بالگرد آمریکایی که سلاح و تجهیزات نظامی حمل می کردند٬ در پایگاه نظامی شهر 'عین عیسی' در حومه شمالی رقه و ارسال ادوات نظامی فوق پیشرفته از جمله نفربرهای نوع SUV)، آموزش نظامی گروه های تروریستی، کارشکنی در روند هرگونه مصالحه و توافقات جاری در زمینه برقراری آتش بس فراگیر و اعزام نیروی نظامی به داخل خاک این کشور و فضاسازی رسانه ای علیه دولت قانونی سوریه از جمله اقدامات غیرقانونی است که واشنگتن علیه ملت و دولت سوریه در سال های اخیر مرتکب شده است.
افزون بر آن، در حالی که هماهنگی های نظامی میان کنشگران صلح جوی منطقه در سوریه، امنیت و ثبات نسبی را در این کشور به دنبال داشته است، رویکرد ناکارآمد، مخرب و ضد مردمی آمریکا در سوریه موجب تداوم جنایات گروه های تروریستی و برهم خوردن آرامش سیاسی این کشور شده است.
این در حالی است که نشریه وال استریت ژورنال آمریکا مدعی شده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف رویه دولت پیشین، مجوزی مخفیانه به آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) برای اجرای حملات پهپادی ویژه در خاک سوریه را داده است.
بنا بر اعلام این نشریه آمریکایی، سیاست جدید دولت ترامپ‌ (در خاورمیانه) قطعا بار دیگر مجادله بر سر ترور های از پیش برنامه ریزی شده را افزایش می دهد و گروه های حقوق بشری می گویند از آنجایی که وزارت دفاع آمریکا شفافیت و پاسخگویی بیشتری در قبال فعالیت های نظامی دارد، عملیات های پهپادی تنها باید از این نهاد هدایت شوند.
شواهد میدانی گویای این مطلب است که پیروزی های محور مقاومت در سوریه همزمان با تلاش های صورت گرفته برای برقراری آتش بس فراگیر در این کشور موجب شده تا آمریکا با تشدید حمایت های غیرقانونی خود و حضور فیزیکی در داخل خاک سوریه، وارد عرصه نبرد نظامی در منطقه شود.
البته واضح است که تحولات اخیر منطقه و پیروزی های نظامی و سیاسی محور مقاومت در سوریه، تاکیدی بر تقویت و استحکام مقاومت در این کشور و گسترش حضورش در همه میدان های نبرد است.
در این میان، حضور نظامی و میدانی آمریکا و نیز حمایت برخی کشورهای غربی از گروه های تروریستی در سوریه به عنوان دو عامل مخرب و ایذایی تلقی می شود که تنها نتیجه آن، هدررفت زمان، هزینه و نیروی نظامی آمریکا از یک سو و ناکام ماندن توطئه های غربی برای مقابله با برقراری آتش بس در سوریه از سوی دیگر است.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741142

وب گردی

وب گردی