چهار کتاب از طرح های ماندگار فرهنگی منتشر می شود/تشکیل ستاد اسکان نوروزی

محسن ملکی گفت: در بحث طرح های ماندگار فرهنگی ما تا 4 کتاب به صورت پیوسته با عناوین «معرفی مفاخر و مشاهیر شهرستان خلخال تا قبل از سال 1300»، «معرفی جاذبه های گردشگری خلخال»، «معرفی اسوه های ایثار و شهادت» و «معرفی مفاخر و مشاهیر معاصر خلخال»  را منتشر خواهیم کرد.

محسن ملکی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی واحد گفت: در رابطه با برنامه های ایام عید یک ستاد اسکان تشکیل شده است که اعضای آن را معاونین و رییس واحد تشکیل می دهند.

او گفت: این ستاد تا کنون چند جلسه برگزار کرده است و در نظر دارد تا امکانات رفاهی را که در واحد موجود است از جمله مجتمع رفاهی که دارای 22 سوئیت، 2 ساختمان که در حد خوابگاه دانشجویی هستند به همراه یک دیگر که به صورت مهمانسرا است را در اختیار خانواده دانشگاه قرار دهیم که عمدتا کارکنان و اساتید دانشگاه هستند. همچنین اگر خانواده دانشجویان نیز مسافرتی داشته باشند به آن ها هم خدمات ارائه خواهد شد.

این مقام دانشگاهی اذعان کرد: در بهار 96 همایشی تحت عنوان بزرگ داشت مفاخر شهرستان در سطح استانی یا ملی نیز برگزار خواهد شد. در حال حاضر 6 کانون تحت عنوان «سیب سبز» «هلال احمر» «جرعه نور» «ثامن الحجج» «قرآن و عترت» و «بسیج» به همراه 3 انجمن علمی با عناوین «معماری»«منابع طبیعی» و «ادبیات» نیز در این واحد در حال فعالیت هستند. علاوه بر آن یک نشریه علمی پژوهشی با نام علوم اجتماعی نیز در واحد فعالیت می کند که تنها نشریه علمی و پژوهشی در شمال غرب کشور است. 5 نشریه دانشجویی از جمله «نامه فرهنگ»، «سیب سبز»، «زاویل» و «فضیلت» در واحد فعالیت می کنند.

وی افزود: در بحث جشنواره نشریات دانشجویی این واحد موفق به کسب 2 رتبه دانشجویی شده است. علاوه بر آن در مسابقات قرآن و عترت نیز واحد خلخال برگزیده های کشوری نیز داشته است. در بخش طرح های دانشبنیان هم طرح دانشبنیان «عقیقانه» در این واحد اجرا شده است.

ملکی در پایان اظهار کرد: در بحث طرح های ماندگار فرهنگی ما تا 4 کتاب به صورت پیوسته با عناوین «معرفی مفاخر و مشاهیر شهرستان خلخال تا قبل از سال 1300»، «معرفی جازبه های گردشگری خلخال»، «معرفی اسوه های ایثار و شهادت» و «معرفی مفاخر و مشاهیر معاصر خلخال» را منتشر کنیم که دو کتاب منتشر شده و دو کتاب دیگر نیز در دست تهیه است.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 741164

وب گردی

وب گردی