شین فین ایرلند هم ساز جدایی از بریتانیا می‌زند

رهبر ناسیونالیست‌های ایرلند شمالی گفته است که این حزب در زودترین زمان ممکن به دنبال برگزاری رفراندومی برای جدایی از بریتانیا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، تنها چند ساعت پس از آنکه نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند درخواست برگزاری رفراندومی برای استقلال این کشور از بریتانیا را مطرح کرد حزب شین فین به عنوان بزرگترین حزب ناسیونالیست ایرلند نیز بر خواست خود مبنی بر برگزاری رفراندوم جهت خروج از بریتانیا تاکید کرد.

میشل اونیل، رهبر این حزب در این باره به خبرنگاران گفت: بریگزیت نه تنها برای اقتصاد انگلیس بلکه برای ایرلند نیز یک فاجعه خواهد بود.

اونیل با تاکید بر ابهام شرایط پس از بریگزیت خاطر نشان کرد که این رفراندوم باید در زودترین زمان ممکن برگزار شود. حزب شین فین همواره خواهان جدایی از بریتانیا و اتحاد با جمهوری ایرلند بوده است. با این حال افرادی که این مساله را مطرح می‌کردند در پی پیروزی کمپین خروج در رفراندوم ژوئن بریتانیا مجبور به سکوت شدند. در حالی که بریتانیا درمجموع به خروج از اتحادیه اروپا رای داد اکثر رای دهندگان ایرلند شمالی و اسکاتلند خواهان ابقا در این بلوک بودند.

اونیل در بخش دیگری از سخنانش دولت انگلیس را به ادامه نشنیده گرفتن رویکرد اکثریت و خودداری از احترام به تعهدات و توافقات خود متهم کرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 741180

وب گردی

وب گردی