طه هاشمی: هیچ وقت مشاجره‌ یا اختلاف منجر به استعفا با رئیس دانشگاه نداشتم

معاون سابق دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به شایعاتی مبنی بر اینکه استعفایش به دلیل اختلاف نظر با مدیریت دانشگاه بوده است و سایر دلایلی که به کذب در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است، پاسخ داد و آن‌ها را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدطه هاشمی، مشاور کنونی دکتر حمید میرزاده در امور پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون سابق دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، درباره اخباری که بعضی از سایت‌ها منتشر و علت استعفای او را اختلاف با دکتر میرزاده عنوان کرده‌ و گفته‌اند این اقدام اعتراضی بوده است که بعد از جلسه هاشمی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است، به این شایعات پاسخ داده است. او هرگونه مشاجره و اختلاف نظر منجر به استعفا با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را رد کرده است. آن‌چه می‌خوانید توضیحات دکتر سیدطه هاشمی، درباره این موضوع است:

«یکم: در طول این 3 سال و نیم که من در سمت معاونت فرهنگی و دانشجویی در خدمت دانشگاه بودم در هیچ جلسه‌ای میان من و ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده مشاجره و اختلاف نظری در این سطح وجود نداشته نه چنین جلسه‌ای که سایت ها گفته‌اند که در روز استعفا اتفاق افتاده و نه قبل از آن . اتفاقاً روز شنبه هیچ جلسه‌ای با ریاست محترم دانشگاه نداشتم.

دوم: ما یک تیم بودیم که از مهر 1392 به ریاست برادر عزیزمان جناب آقای دکتر میرزاده مشغول خدمت بودیم و همه مورد تایید حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و بدیهی است در چارچوب برنامه های راهبردی و اسناد بالادستی و برنامه اجرایی که هر معاونت دارد بدون نظر رئیس خود عملی را انجام نمی‌دهد. ممکن است در هر دستگاهی اختلاف نظر بین مسئولان آن باشد که نشانه پویایی است و ضامن رشد دستگاه است؛ اما اختلافی که بخواهد اساس و مبانی را تهدید کند یا منجر به جدایی و استعفای بنده شده باشد هرگز نبوده است.

سوم: آقای دکتر میرزاده همواره از برنامه های فرهنگی و اجتماعی و اقدامات موثر حوزه دانشجوئی دفاع کرده و موید کار بوده؛ چنانچه در جلسه کمیسیون دانشجویی و فرهنگی اجلاس 71 و همچنین جلسه اختتامیه در روزهای پنجشنبه و جمعه 19 و 20 اسفندماه جاری قبل از استعفای من، ایشان از حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دفاع جانانه کردند و حتی تعبیر ایشان این بوده که نمره معاونت فرهنگی و دانشجوئی 20 است.چگونه می شود میان چنین رئیس و معاونی که اینگونه مورد حمایت است اختلافی منجر به استعفا پیش بیاید. دوستان عزیز تحت القائات غلط قرار نگیرند و اجازه ندهند فرهنگ دروغ، دورویی، تهمت و افترا که متاسفانه این روزها بازار گرمی دارد آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

چهارم: کنار رفتن من در نتیجه عملکرد مثبت و تحول‌آفرین فرهنگی و اجتماعی و هنری در دانشگاه آزاد اسلامی بود که بعضی از کسانی که کارنامه آنها حاکی از ضعف در اینگونه فعالیت‌ها بوده و بعضا بیش از سی سال کار فرهنگی آنها نتیجه‌ای جز دل مردگی و تنگ‌نظری و کنار کشیدن جوانان از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری نبوده، بدیهی است که این موفقیت‌ها برای آنها گران باشد. کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در طول 3 سال و نیم گذشته کارنامه طولانی‌مدت آنها را زیر سوال می‌برد.

اتفاقاً برنامه‌های این 3 سال و شش ماه در چارچوب منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و سایر اسناد بالادستی بوده هرچند احتمالاً هرگز نگذاشتند گزارش‌های اقدامات مثبت فرهنگی انجام شده به مراجع بالاتر برسد. من در طول 38 سال گذشته هرجا که امکان خدمت به مردم و نظام فراهم بود، سر از پای نشناخته حضور داشتم و هر زمان که احساس کردم ادامه کار ممکن است موفقیت‌ها را تهدید و تحدید کند کنار رفتم.

و این درسی است که از زنده‌یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی گرفتم که روز بعد از رد صلاحیت به رئیس ستاد خود گفت من همان هاشمی دیروز هستم و در خدمت نظام و مردم. در خاتمه باید عرض کنم جناب آقای دکتر میرزاده دوست دانشمند و گرانقدر دیروز و امروز بنده بوده و ان شاءلله خواهد بود. خدارا شاکرم که فرصت پیش آمده بعد از استعفا سبب خواهد شد به حوزه مطالعاتی و پژوهشی که به شدت بدان علاقه مندم و همچنین حرفه پزشکی خود که مقدس‌ترین حرفه‌هاست نیز وقت بیشتری اختصاص داده و امیدوارم در این عرصه هم مثمرثمر باشم.

خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند و دانشگاه آزاد اسلامی را که یادگار آن سفر کرده می‌باشد از خطرات پیش رو مصون بدارد.»

منبع: آنا

دریافت کننده و منتشرکننده: آخوندی

200

کد خبر: 741181

وب گردی

وب گردی