ثبت نام در نمایشگاه و مسابقه صنعت چاپ سه‌بعدی آغاز شد

نمایشگاه صنعت چاپ سه‌بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایران توسط ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در اردیبهشت ماه 96 برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه ساخت چاپگرهای سه بعدی در ایران صورت گرفته و این صنعت در حال رشد می تواند به زودی قابل رقابت با تولیدکنندگان خارجی باشد. در راستای نشان دادن پیشرفت ها و دست آوردهای فعالان این صنعت به جامعه و تشویق فعالان این رشته ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی را برگزار می‌کند.
بر این اساس اردیبهشت ماه 96 این گردهمایی بزرگ علمی و صنعتی در سه بخش اصلی مسابقه انتخاب بهترین چاپگر سه بعدی ایرانی، نمایشگاه دستاوردهای صنعت چاپ سه بعدی و تکنولوژی های ساخت افزودنی و سخنرانی های علمی برگزار می شود که علاقمندان برای شرکت در این مسابقه و نمایشگاه با مراجعه به سایت www.3dshow.ir می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
همچنین روند اجرایی مسابقه به این شکل است که تیم ها یا شرکت های ایرانی تولید کننده چاپگرهای سه بعدی می توانند دستگاه های خود را در سه بخش اف دی ام، دی ال پی، و یا چاپگرهای بستر پودر ثبت کرده و با سایر رقبای ایرانی به رقابت بپردازند. اطلاعات دستگاه های رسیده تا اردیبهشت ماه 96 توسط هیات داوران بررسی شده و رقابت نهایی در زمان نمایشگاه چاپ سه بعدی (اردیبهشت 96) و در محل نمایشگاه انجام خواهد شد. در هر تکنولوژی سه چاپگر برتر ایرانی انتخاب شده و علاوه بر اعلام رسمی آن ها به عنوان بهترین های ایرانی (در سال 2017) تسهیلاتی برای توسعه دستگاه ها از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت می کنند.
این رویداد مسابقه توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برگزار می‌شود.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741198

وب گردی

وب گردی