مشارکت بیش از 250 هزار دانشجو در ورزش همگانی/توسعه ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی

گردهمایی روسای شورای ورزش استان ها صبح امروز با حضور دکتر دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این جلسه با اشاره به مهمترین برنامه های این معاونت در سال 96 گفت: با توجه به اینکه فعالیت های ورزشی درون واحدی از آخر فرودین ماه سال 96 آغاز می شود، نیاز بود تا روسای شورای ورزش استان ها در جریان تقویم ورزشی دانشگاه قرار گیرند.

وی افزود: خوشبختانه با تشکیل شورای ورزش استان ها، ورزش به جایگاه واقعی و مناسب خود در واحدها و استان ها دست یافته است.

دکتر دادگان همچنین با اشاره به توسعه ورزشی همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 95، حدود 250 هزار دانشجو درگیر فعالیت های ورزشی شده اند که این یکی از مهمترین دستاوردهای این حوزه به شمار می رود.

معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی درباره بودجه ورزش دانشگاه گفت: یکی از تغییرات ایجاد شده در بودجه بخش ورزشی این است که بخشی از بودجه ستاد به طور مستقیم به خود استان ها اختصاص یافته تا از این طریق شاهد توسعه ورزش در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

دکتر دادگان همچنین خاطر نشان کرد: سیاست صرفه جویی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه داشت، بحث درآمدزایی از حوزه ورزش نیز در برخی واحدها آغاز شده است. خوشبختانه زمینه این موضوع از طریق برگزاری مسابقات، تعامل با بخش های فراسازمانی و ... در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است.

همکاری با مدارس سما و کشف استعدادهای ورزشی یکی دیگر از مواردی بود که دکتر دادگان در این جلسه به آن تاکید داشتند.

در ادامه این گردهمایی پهلوان مدیرکل ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقا جایگاه ورزش همگانی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: تلاش این معاونت این است که ورزش همگانی به عنوان یک فرهنگ در تمامی واحدهای این دانشگاه نهادینه شود. ورزش همگانی نیاز به مهارت بالا و هزینه های چندانی ندارد اما مشارکت افراد در آن باعث ایجاد سلامت روانی افراد می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش ورزش حرفه ای سال خوبی را پشت سر گذراند، گفت: خوشبختانه از 20 تیم بانوان و آقایان دانشگاه، 11 تیم در لیگ های حرفه ای کشور به مقام قهرمانی نایل شدند که تمامی این موفقیت ها با کمترین هزینه حاصل شده است.

پهلوان ادامه داد: در حال حاضر حدود 421 نفر دربخش ورزش حرفه ای با دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند، در واقع دانشگاه به مامن مناسبی برای ورزشکاران حرفه ای تبدیل شده است.

وی از روسای شورای ورزش استان ها خواست تا طبق برنامه راهبردی ورزش دانشگاه عمل کنند و به تعهدات خود بر اساس این برنامه پاسخگو باشند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741207

وب گردی

وب گردی