سلحشوری و آقاپور با رئیس مجلس پاکستان دیدار کردند

پروانه سلحشوری و معصومه آقاپور در حاشیه نشست بین المللی زنان در اسلام آباد با رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، پروانه سلحشوری و معصومه آقاپور علیشاهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز (سه شنبه 24 اسفند) در حاشیه نشست بین المللی زنان (WPC) در اسلام آباد با سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

‎سردار ایاز صادق ضمن خوشامد گویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سفر به پاکستان و شرکت در کنفرانس بین المللی زنان، گفت: خرسندیم که پذیرای خواهران خودمان از جمهوری إسلامی ایران هستیم و امیدواریم این کنفرانس نتایج مثبت و سازنده ای در پیشبرد اهداف و توسعه عدالت اجتماعی برای بانوان داشته باشد.

رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به وجود همکاریهای دوجانبه و پارلمانی میان دو کشور، بر اهمیت و ضرورت تقویت بیش از پیش همکاری ها در تمام زمینه ها، به ویژه اقتصادی، تجاری و توسعه روابط بانکی میان دو کشور تاکید کرد.

سردار ایاز صادق با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به تهران و دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: " این قبیل سفرهای پارلمانی نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط فیمابین دارد.

وی همچنین با اشاره به کریدور چین و پاکستان، ظرفیت این کریدور را در ارتقاء روابط اقتصادی دو کشور، حائز اهمیت خواند.

در ادامه این دیدار، خانم سلحشوری رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی، ضمن ابلاغ سلام دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس ملی پاکستان از برگزاری کنفرانس زنان و میزبانی خوب گروه پارلمانی زنان مجلس ملی پاکستان قدردانی کرد و گفت: مناسبات فرهنگی و تاریخی دو کشور دیرینه است و قطعاً تلاش نمایندگان مجالس برای برقراری صلح، دموکراسی و عدالت اجتماعی به نتیجه می رسد.

در ادامه این دیدار، خانم آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، وجود ٩٢٠ کیلومتر مرز مشترک میان دو کشور را نقطه قوتی در افزایش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری دانست و خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و پاکستان باید از این ظرفیت در زمینه تقویت و گسترش همکاریهای اقتصادی بهره مند گردند.

گفتنی است این دیدار در محل مجلس ملی پاکستان برگزار شد.

300/302

کد خبر: 741213

وب گردی

وب گردی