وزیر اطلاعات: رویکرد دولت در مدیریت منابع آب به نفع همه مردم است

وزیر اطلاعات گفت: با توجه به خشکسالی و معضل آبی، رویکرد دولت در مدیریت منابع آب، بگونه ای است که همه مردم بصورت عادلانه بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، عصر سه شنبه در شورای اداری استان اصفهان افزود: مشکلات آبی نه فقط در این استان بلکه به مثابه یک مشکل ملی و سراسری و حتی یک مشکل فراگیر جهانی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: آب، مساله اصلی دولت تدبیر و امید است و نگاه دولت بر مدیریت آب استوار شده است تا همه هموطنان بتوانند از آن استفاده کنند.
وی گفت: مساله آب برای رهبر معظم انقلاب نیز جز اصلی ترین اولویت ها به شمار می رود و با حمایت ایشان، از محل صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره ارزی، برای برگرداندن آبی که از رودخانه های غرب کشور به سمت همسایه های غربی سرازیر می شود، اقدام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: از این آب می توان برای احیای دریاچه ارومیه و همچنین کشاورزی بهره برد.
وزیر اطلاعات افزود: کاهش معضلات خشکسالی نیازمند عزم ملی است و همه باید در این زمینه همکاری کنند، برای مثال زراعت نیز باید بر مبنای همین شرایط انجام شود و روش های نوین آبیاری از جمله آبیاری قطره های بصورت فراگیر انجام گیرد.
حجت الاسلام علوی با اشاره به احیای تالاب ها که بطور جدی در دستور کار دولت قرار گفت، تصریح کرد: احیای زاینده رود برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود بطور جدی دنبال می شود.
زاینده رود بعنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های اخیر با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب، مواجه شده و به همین دلیل نیز پائین دست آن، در بیشتر ماه های سال دچار خشکی است.
طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در سال 93 با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها به تصویب شورای آب کشور رسید.
وزیر اطلاعات در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: جایگاه خدمت به مردم، یک نعمت الهی محسوب می شود و هرچه در این عرصه، اخلاص و دلسوزی بیشتری وجود داشته باشد، شکر نعمت آن نیز بهتر بجا آورده شده است.
علوی افزود: جایگاه واقعی هر شخص، بسته به میزان خدمات او به مردم است و وزیر، مدیرکل و هر مسئولی از این حیث برابرند و حتی یکی از اهداف انقلاب نیز تحول در عملکرد و خدمات ارائه شده به مردم بود.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه خدمت به مردم، حق آنان است، گفت: در راه خدمت به مردم نباید منت گذاشت و همواره باید با خوش خُلقی و لبخند با مراجعان در اداره ها برخورد کرد.
وی تکریم، ادب، تواضع، برخورد نیکو، علاقه به رفع امور مراجعه کنندگان و خشنودسازی مردم را از مواردی برشمرد که مسئولان باید به آن توجه کنند.
علوی افزود: مردم در دین مبین اسلام بعنوان اصل تلقی می شوند و وجود قرآن، پیامبران و امامان و خانه خدا نیز برای مردم بوده است و این امر میزان اهمیت انسان ها را نشان می دهد.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: در برخورد با دیگران باید با بهترین ادبیات سخن گفت، حتی در مواقعی که طرف مقابل رفتار مناسبی ندارد، ما باید با خلق نیکو و بدرستی، پاسخ او را بدهیم تا حقوق شهروندی افراد ادا شود.
حجت الاسلام علوی با اشاره به ضرورت اهمیت روانسازی امور برای مراجعه کنندگان به دستگاه ها خاطرنشان کرد: همه ما خادم مردم هستیم، بنابراین نباید امور برای مردم سخت شود و هموطنان باید براحتی خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.
وزیر اطلاعات با یادآوری این نکته که انتخابات سال 94 در کمال آرامش و همدلی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که اردیبهشت سال آینده نیز انتخاباتی برگزار شود که برای جامعه، نظام و انقلاب، سرمایه اجتماعی باشد.
دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 برگزار خواهد شد.
شورای اداری استان اصفهان با حضور وزیر اطلاعات، استاندار و جمعی از مدیران دستگاه ها و سازمان های استان اصفهان در محل استانداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، وزیر اطلاعات، دوشنبه شب بمنظور شرکت در همایش ' انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار ' وارد اصفهان شد.
وی همچنین در این سفر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی از علمای اصفهان و رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) اصفهان دیدار کرد.

دریافت کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741248

وب گردی

وب گردی