سخنگوی جبهه پیروان: آیت الله هاشمی از شخصیت های استراتژیک کشور بودند/ جبهه مردمی نهایت عقلانیت اصولگرایان است

سیدکمال‌الدین سجادی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت های استراتژیک کشور بودند،گفت: موضع گیری هایشان در انتخابات و چگونگی برگزاری انتخابات تاثیر می گذاشت و از لحاظ سیاسی فوت ایشان در سال ۹۵ خیلی مهم بود.

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در خصوص اینکه مهم ترین اتفاق در سال 95 چه اتفاقاتی بود، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: در سال 95 خیلی وقایع چه در بعد داخلی و چه بعد خارجی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، ادامه داد: درگذشت آیت الله هاشمی واقعه مهمی بود که حتما تاثیراتی در آرایش سیاسی ومسایل دیگر خواهد داشت؛ حتی ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری هم موثر باشد.

وی در خصوص این که چطور از دوقطبی شدن فضای انتخاباتی باید جلوگیری کرد، گفت: باید سلیقه های مختلف باشند مثلا از اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین و فضا انتخاباتی یک فضای دو قطبی نباشد بلکه یک فضای خیلی راحت باشد و مردم احساس کنند که وقتی رای می دهند آینده بهتری در انتظارشان است. همچنین رقابت مناسب، مطلوب، جوانمردانه و به دور از تنش و تخریب یکدیگر وجود داشته باشد و توانایی ها و برنامه ریزیهای آینده با توجه به نیازهای اساسی باشد مانند اشتغال و معیشت تا مردم به آینده امیدوار و افق روشنی را تصور کنند و بیشتر به صحنه بیایند.

وی ادامه داد: برجام از اتفاقات مهم در سال گذشته بود اما برخی از برنامه هایش امسال صورت گرفت، اما فوت آیت الله هاشمی خیلی تاثیرگذار است باتوجه به این که ایشان از شخصیت های استراتژیک بودند (کلمه استراتژیک را در قید حیات ایشان هم به کار بردم و هم درفوت ایشان)، شخصیت ایشان برای نظام استراتژیک و موضع گیری هایشان در انتخابات و چگونگی انتخابات و برخی از نتایج انتخابات تاثیر می گذاشت و از لحاظ سیاسی فوت ایشان خیلی مهم بود.

سجادی درخصوص اتفاق مهم در حوزه سیاست خارجی گفت: انتخاب ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا اتفاق مهمی بود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در خصوص فعالیت های جبهه جمنا در انتخابات پیش رو، گفت: جبهه مردمی نهایت عقلانیت اصولگرایان است که چتر بزرگی تهیه و اکثریت اصولگرایان در زیر این چتر قرار می گیرند و یک ائتلاف حداکثری می شود. در بین اصولگرایان مخالفان جمنا را نداریم. خیلی انگشت شمار هستند که هنوز نپیوستند. اما جبهه خط و امام رهبری ایثارگرایان، روحانیت مبارز و خیلی ها حزب جمنا را پذیرفته و از این ساختار حمایت می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: جمنا تدبیر خوبی انجام داده و عقلانیت به خرج دادند که موجب ائتلاف و انسجام اصولگرایان خواهد بود و با آن کسی که به اجماع می رسد از آن شخص جبهه خط امام و رهبری حمایت می کند، حالا هر کسی باشد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741253

وب گردی

وب گردی