سرلشکر جعفری: در زمینهٔ تسلیحات دفاعی موشک و پهباد در حال رشد و پیشرفت هستیم

فرمانده کل سپاه گفت: در عرصه دفاع به خاطر داشتن روحیه دفاع و ظلم‌ستیزی مشکل نداریم و روزبه‌روز در زمینهٔ تسلیحات دفاعی موشک و پهباد در حال رشد و پیشرفت هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری امشب در همایش حوزه علمیه و آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری که در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به وجه مشترک سپاه و حوزه‌های علمیه در صیانت از انقلاب اسلامی اظهار داشت: حفظ انقلاب، کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی وجه مشترک سپاه پاسداران و حوزه علمیه است و در چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برخی جریانات داخلی و خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب ثمره خون شهدا بوده و بستری برای حاکمیت خداوند روی زمین است، افزود: امام خمینی(ره) از حوزه‌های برخاست و بنیان‌گذار انقلاب شدند و انقلاب اسلامی ثمره حوزه‌های علمیه است.
فرمانده کل سپاه حوزه‌های علمیه را مادر انقلاب دانست و گفت: نقش حوزه و انقلاب متقابل است و انتظار رهبری انقلابی ماندن حوزه است.
جعفری با اشاره به نقش متقابل حوزه و انقلاب گفت: انتظار مقام معظم رهبری انقلابی ماندن حوزه است، البته امروز ادعایی انقلابی‌گری زیاد است، اما باید انقلاب اسلامی به‌صورت کلی در دو بعد خارجی و داخلی باید نگاه کنیم که بعد بیرونی انقلاب از نظر رهبر معظم انقلاب رضایت‌بخش است
وی بعد بیرونی انقلاب را عامل توسعه انقلاب بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری به‌مانند بعد خارجی از بعد داخلی نیز رضایت دارد، همچنین همان‌طور که می‌دانیم بعد بیرونی انقلاب تا آمریکا رفته و انقلاب ایران بلوک شرق را نابود کرد و ان‌شاالله غرب را نیز نابود خواهد کرد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب نقشه‌های استکبار در منطقه را خنثی و اسرائیل را سرجای خود نشانده است، خاطرنشان کرد: انقلاب ایران سبب مقاومت مردم سوریه شده و اگر انقلاب اسلامی نبود امروز سوریه‌ای هم در کار نبود اما در درون کشور دستاوردهای عظیم انقلاب را متوجه نمی‌شویم و باید از بیرون به دستاوردهای انقلاب نگاه کنیم.
جعفری خاطرنشان کرد: به خاطر رعایت یک اصل مهم از اصول اسلام به‌زودی شاهد شکست استکبار و پیروزی در یمن و عراق و شام خواهیم بود.
وی بابیان اینکه بعد خارجی به خاطر رعایت اصل ظلم‌ستیزی روزبه‌روز در حال گسترش است، ادامه داد: دشمنی‌ها هم از درون و هم بیرون اسلام از همین خصوصیت است و دشمنی‌های غرب در حال بالفعل شدن است.
فرمانده کل سپاه ابراز کرد: از زمان شکل‌گیری داعش انسجام در داخل جبهه‌های مقاومت در عراق، سوریه و پاکستان بیشتر شده است، بعد خارجی انقلاب عزت‌آفرین شده و برای ایران نگرانی درزمینهٔ بعد خارجی وجود ندارد البته تا زمانی که گوش‌به‌فرمان رهبری باشیم.
وی بابیان اینکه در بعد داخلی انقلاب با عرصه‌های اقتصادی سیاست، امنیت و دفاع مواجه هستیم، افزود: در عرصه دفاع به خاطر داشتن روحیه دفاع و ظلم‌ستیزی مشکل نداریم و روزبه‌روز در زمینهٔ تسلیحات دفاعی موشک و پهباد در حال رشد و پیشرفت هستیم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه و حوزه دو رکن اساسی انقلاب است، تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه‌ها کار کنند.
وی بیان کرد: دیدگاه انقلاب‌ستیزی و لیبرالیسم و انحرافی در کشور وجود دارد و خطر اصلی در داخل کشور همین دیدگاه است که در بخش‌های مختلف و پست‌های حساس رخنه کرده است.
جعفری با تأکید بر اینکه عدالت اجتماعی، اخلاق و فرهنگ اهداف بلند انقلاب است و هنوز به آن نرسیده‌ایم، گفت: روند انحرافی انقلابی در دانشگاه و مراکز علمی عقاید خود را به خور جوانان می‌دهد که باید در این زمینه مراقب باشیم.
وی با اشاره به 5 مرحله انقلاب توسط مقام معظم رهبری گفت: در بیرون هرچه به جلو می‌رویم در داخل در برخی موارد درجا می‌زنیم که نباید این‌گونه باشد، پاسداری غیر ملاحظه‌کارانه از انقلاب یعنی پاسداری از انقلاب اسلامی موجود و حفاظت کردن به معنای پاسداری ملاحظه‌کارانه است و حالت غیر ملاحظه‌کارانه به این معناست که از انقلاب اسلامی در حال پیشرفت و پایایی محافظت کنیم.
فرمانده کل سپاه بزرگ‌ترین هدف انقلاب را برقراری عدالت اجتماعی از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: برای رسیدن به عدالت اجتماعی فاصله فراوانی با آرمان‌ها داریم.
وی با بیان این پرسش که وظیفه حوزه‌ در عبور از گلوگاه‌ها و موانع موجود چیست؟ تصریح کرد: در کشور مشکل نرم‌افزاری و مشکل نظریه‌پردازی داریم، آن‌کسانی می‌توانند در این زمینه‌ها نظر بدهند که متخصص دینی باشند و دین را بشناسند نه کسانی که در آمریکا و دانشگاه‌های غربی تحصیل‌کرده‌اند و اگر این خلأها پر نشود نظریه‌پردازی‌های غربی جای خود را در حوزه‌های فکری می‌گیرد.

دریافت کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741259

وب گردی

وب گردی