العبادی:عربستان درهای همکاری کامل با عراق را گشوده است

نخست وزیر عراق از هرگونه کمک خارجی به عراق بدون دخالت در امور داخلی این کشور استقبال کرد و گفت: عربستان درهای همکاری کامل با عراق را گشوده است و ما از دیگر کشورهای منطقه می‌خواهیم در بازسازی مناطق آزاد شده کمک کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جمع خبرنگاران در مقر دولت اعلام کرد: ارتش عراق داعش را به بیرون از مرزها رانده و جنگ با داعش در موصل در مراحل نهایی‌اش است.

نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد: نیروهای عراقی درسی را به داعش دادند که هرگز فراموش نخواهد کرد. عملیات ما در موصل تا زمان بازپس گیری تمامی مناطق اشغال شده توسط داعش ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد آوارگان موصل بسیار کمتر از چیزی بود که تصورش را می‌کردیم و خطر افزایش این تعداد نیز وجود ندارد.

العبادی ادامه داد: جنگ بعدی ارتش عراق مبارزه با فساد است.

نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش از عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس خواسته تا برای بازسازی مناطق آزاد شده از اشغال داعش همکاری کنند.

العبادی گفت: طراحی برخی پروژه‌های سیاسی در خارج از مرز عراق امری غیرقابل قبول است و ما از سیاستمدارن می‌خواهیم برای پشت سر گذاشتن گذشته تلاش کنند.

وی همچنین از هرگونه کمک خارجی به عراق بدون دخالت در امور داخلی این کشور استقبال کرد و گفت: عربستان درهای همکاری کامل با عراق را گشوده است و ما از دیگر کشورهای منطقه می‌خواهیم در بازسازی مناطق آزاد شده کمک کنند.

العبادی گفت: هیاتی از عراق و متشکل از شماری از مسئولان وزارتخانه‌ها به زودی برای اعلام نیازهای عراق برای بازسازی مناطق جنگ زده به ریاض می‌رود.

العبادی گفت: عربستان محموله کمک‌های پزشکی حدود ۱۰ تن برای کمک به عراق و آوارگان ارسال کرده است.

وی گفت که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای سفر به واشنگتن و دیدار با وی طی روزهای آینده دعوت شده است.

العبادی در ادامه بر لزوم توسعه روابط آمریکا و عراق در همه عرصه‌ها براساس توافق استراتژیکی که منافع دو طرف را تامین کند تاکید کرد.

نخست وزیر عراق گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند می‌خواهند اقتصادشان را توسعه دهند ما هم می‌خواهیم کشورمان رشد کند و لذا از هرگونه همکاری در عرصه‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم.

وی با تشکر از رئیس جمهور آمریکا به خاطر مستثنی کردن عراق از فهرست کشورهای موجود در ممنوعیت مهاجرتی جدید خواهان کاهش اختلافات میان عراق با کشورهای همسایه شد و گفت: عراق می‌تواند الگویی برای سرمایه‌گذاری در منطقه باشد.

تایید: سرلک

کد خبر: 741267

وب گردی

وب گردی