نشست نواب رئیسان بانوان با مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شد

در نشست نواب رئیسان بانوان فدراسیون‌های ورزشی با مسئولین کمیته ملی المپیک از رباب شهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک و معاونت پیشین ورزش بانوان تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از کمیته ملی المپیک، نشست نواب رئیسان صبح امروز با حضور کیومرث هاشمی، شاهرخ شهنازی و رباب شهریان رئیس، دبیرکل و نائب رئیس کمیته ملی المپیک و نواب رئیس بانوان فدراسیونهای ورزشی در محل کمیته برگزار شد.

در این نشست کیومرث هاشمی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن را پیشاپیش به نواب رئیسان بانوان تبریک گفت و با اشاره به برگزاری بازیهای کشورهای در سال آینده اظهار داشت، با حضور حداکثری بانوان در این رویداد حضور خواهیم داشت و به مدال آوری بانوان در رشته های تیراندازی، تکواندو، دوومیدانی، قایقرانی و ... امیدواریم.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک فعالیتهای خود را با محوریت بانوان آغاز کرده و با این رویکرد هم ادامه خواهد داد، اما بانوان برای نمایش موفقیت های خود بایستی تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشند، دنیای امروز دنیای رسانه است، وجود شبکه های مجازی و امکان فعالیت نامحدود در آنها بهترین فضا برای بیان تلاش‌ها، فعالیت‌ها، موفقیتها و دست آوردهای ورزشی بانوان است، البته استفاده از این امکانات بایستی هوشمندانه باشد تا نتیجه معکوس ندهد.

رئیس کمیته ملی المپیک سپس با اشاره به کانال کمیته ملی المپیک به عنوان یک شبکه اجتماعی مرجع در ورزش قهرمانی افزود : کمیته ملی المپیک آمادگی دارد تا موفقیت های ورزشی بانوان در بعد قهرمانی را از طریق این پایگاه خبری منعکس نماید.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر توافقات صورت گرفته میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در خصوص تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها اظهار داشت: شاید در دنیا مقوله نواب رئیس بانوان چندان شناخته شده نباشد ولی به دلیل شرایط خاص فرهنگی کشور ما، بانوان باید تلاش کنند تا این موضوع در اساسنامه فدراسیون ها دیده شود. این مهم بایستی توسط شما نائب رئیسان مطرح و پیگیری شود و کمیته ملی المپیک هم حمایت های لازم را انجام می دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک از آمادگی این کمیته برای برگزاری دوره آموزشی مخصوص نواب رئیسان بانوان با هماهنگی المپیک سولیداریتی در نیمه دوم سال آینده خبر داد و افزود این دوره آموزشی در گذشته هم وجود داشته ولی در این دوره به صورت جامع تر توسط کمیته ملی المپیک برای نواب رئیسان برگزار خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز ضمن تقدیر از موفقیت های بانوان در عرصه ورزش قهرمانی افزود: نواب رئیسان بانوان همیشه تلاش کرده اند تا ورزش بانوان را با اقتدار نمایش دهند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: همانگونه که هاشمی اشاره کردند کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی با حضور حداکثری بانوان نسبت به ادوار گذشته حضور خواهد داشت و ما امیدواریم با تداوم مدال آوری بانوان و موفقیتهای آنان در عرصه های قهرمانی شاهد حضور بیشتر آنها درآینده باشیم.

در ادامه رباب شهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک هم ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا و روز زن موفقیت های ورزشی بانوان با کسب نخستین مدال المپیکی بانوان بی سابقه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که با تلاشهای نواب رئیس بانوان در فدراسیونها این موفقیت ها استمرار داشته باشد . موفقیت های بانوان ایرانی و ایستادن بر سکوهای قهرمانی با حفظ حجاب اسلامی پیام بزرگی به بانوان مسلمان جهان به عنوان الگوی زن مسلمان است.

شهریان ادامه داد: نائب رئیسان بانوان برای ارتقا سطح ورزش بانوان بایستی در جهت کسب کرسیهای بین المللی تلاش کنند، در این زمینه کمیته ملی المپیک از آنها حمایت خواهد کرد. ورزش بانوان بدون تلاش نائب رئیسان زن فدراسیون ها به موفقیت هایی که شایسته ظرفیت بانوان ورزشکار ایرانی است دست پیدا نخواهد کرد. از همه شما نواب رئیسان که زحمات بی دریغی برای به ثمر رسیدن ورزش بانوان داشته اید تشکر می کنم.

در ادامه مراسم نواب رئیسان حاضر در جلسه با طرح مسایل و مشکلات و سوالات خود از مسئولین کمیته ملی المپیک و همفکری در جهت رفع این مسایل و مشکلات پرداختند.
همزمان با نشست نواب رئیسان بانوان با مسئولان کمیته ملی المپیک، به ابتکار نواب رئیسان بانوان فدراسیونهای ورزشی و به پاس زحمات و تلاش های رباب شهریان نائب رئیس فعلی کمیته ملی المپیک و معاونت پیشین ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از وی تقدیر شد.

نواب رئیسان بانوان در این مراسم ضمن اعلام سوابق ورزشی و مدیریتی رباب شهریان در حوزه ورزش و کرسی های بین المللی وی، با تهیه لوحی یادبود که توسط پیشکسوت ورزشی بانوان، جمیله سروری به وی اهدا شد، از تلاشهای معاونت پیشین ورزش بانوان تقدیر و تشکر کردند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:پورعرب

604

کد خبر: 741283

وب گردی

وب گردی