لندن امروز میزبان نشست مقام‌های افغانستان و پاکستان

سفیر افغانستان در انگلیس گفت:‌ مقام‌های دو دولت کابل و اسلام آباد امروز (چهارشنبه) در لندن و برای تسهیل تنش‌ها گفت و گوهایی در سطح عالی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه اکسپرس، عمر زخیلوال، سفیر افغانستان در انگلیس امروز به همراه حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی دولت کابل در لندن در نشستی عالی رتبه به میزبانی دولت انگلیس با مقام‌های ارشد دولت اسلام آباد به گفت و گو می‌کنند.

وی در این باره گفت: سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و مارک لیال گرانت، مشاور امنیت ملی انگلیس در این نشست حضور خواهند داشت.

سفیر افغانستان در انگلیس ادامه داد: این نشست بر مکانیسمی هوشمندانه برای همکاری میان دو کشور در مقابله با تروریسم، روابط دو جانبه و از میان رفتن تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان تاکید دارد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که روابط میان پاکستان و افغانستان در پایین‌ترین سطح خود از زمان انفجار بمب ماه گذشته میلادی در پاکستان قرار دارد.

سفیر انگلیس در کابل نیز به عنوان میانجی بین پاکستان و افغانستان در هفته‌های اخیر اقدام کرده است. وی به پاکستان رفت و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 741340

وب گردی

وب گردی