دیدار هیات پارلمانی ایران و عراق/ تاکید بر همکاری دو جانبه تهران و بغداد

سیده فاطمه ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هاجر چنارانی رئیسه کمیته سیاسی در مجمع مجالس آسیایی با حنان الفتلاوی رئیس هیات پارلمانی عراق در حاشیه اجلاس کمیته سیاسی مجمع بین المجالس آسیا دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز سیده فاطمه ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هاجر چنارانی رئیسه کمیته سیاسی در مجمع مجالس آسیایی با حنان الفتلاوی رئیس هیات پارلمانی عراق در حاشیه اجلاس کمیته سیاسی مجمع بین المجالس آسیا دیدار کردند.

در این دیدار دو طرف با ابراز خرسندی از انجام این ملاقات بر مشترکات دو ملت و کشور تاکید کردند.

ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی کشورمان با اشاره به مشترکات فرهنگی، دینی و مذهبی دوملت ایران و عراق با اشاره به اینکه در گذشته به سبب حضور دیکتاتوری، چون صدام دو کشور صدمات زیادی دیدند ولی اکنون بحمدالله با سقوط آن دیکتاتور و روی کار آمدن یک دولت مردمی در عراق ، دو ملت و کشور دارای روابط بسیار نزدیک و خوبی درهمه ابعاد، مذهبی ، سیاسی و اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور مجالس دو کشور می توانند با برقراری ارتباطات بیشتر در توسعه ، تعامل و تعمیق روابط همه جانبه کمک خوبی باشند ما هر دو کشور باید بر حفظ و ثبات در منطقه و برخورد با تروریسم ، گروه های افراطی تکفیری و داعش تاکید کنیم.

این نماینده مجلس گفت: بحمدالله اخبار خوبی را از روبه اتمام بودن کار داعش می نشویم و این مایه مسرت است و امیدواریم تا همه گروه ها و جناح های سیاسی عراق که همگی از تفرقه و داعش زخم خورده اند برای عراق بعد از داعش به تفاهم و وحدت برسند.

ذوالقدر تاکید کرد: در اینجا باید از نقش برجسته و تأثیر گذار حضرت آیت الله العظمی سیستانی در وحدت ، ثبات و انسجام گروه ها و قبائل و عشایر عراق یاد کنیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعضای اوقاف عراق که چندی پیش میهمان جمهوری اسلامی ایران بودند، بر ضرورت ملاقات و ارتباطات دوجانبه بدلیل همجواری و مرزهای طولانی، مشترکات مذهبی و فرهنگی و فعال کردنگروه درستی پارلمانی ایران و عراق تاکید شد.

هاجر چنارانی رئیس کمیته سیاسی هیات پارلمانی کشورمان نیز در این دیدار از مواضع عراق و خانم حنان در محکوم کردن دخالتهای ترکیه اعلان حمایت کرده و بر حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

خبرنگار:علی درخشان/ تایید کننده:فاطمه سرلک

کد خبر: 741342

وب گردی

وب گردی