محور گفتگوی سلمان و ترامپ چه بود؟

جانشین ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود در واشنگتن بر لزوم مقابله با آنچه تحرکات ایران در منطقه نامیدند، تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه العربیه، مشاور محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی، دیدار سلمان با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را نقطه تحول تاریخی در روابط بین دو کشور توصیف و تاکید کرد عربستان تصمیم آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع شش کشور به آمریکا را اقدامی ضد کشورهای اسلامی یا ضد اسلام نمی داند.

مشاور محمد بن سلمان افزود: جانشین ولیعهد سعودی و ترامپ درباره ایجاد فرصت های گسترده و استثنایی برای شرکت های آمریکایی به منظور ورود به بازار عربستان گفتگو کردند.

محمد بن سلمان در این دیدار تاکید کرد توافق هسته ای ایران "بد و برای منطقه بسیار خطرناک" است.

مشاور جانشین ولیعهد سعودی در ادامه و همسو با سیاست ایران هراسی سعودی ها خاطر نشان کرد: محمد بن سلمان و ترامپ دیدگاه های کاملا یکسانی درباره "خطر تحرکات توسعه طلبانه ایران" در منطقه دارند.

محمد بن سلمان در ضیافت شام دونالد ترامپ حامل پرونده های متعددی بود که عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان هم در آن شرکت کرد. دستیاران بلندپایه دونالد ترامپ هم در این ضیافت شام حضور داشتند.

جرالد ویرشتاین سفیر سابق آمریکا در یمن به العربیه گفت:«یکی از تصمیمات دولت ترامپ آن است که به کنگره اعلام کرد تمایل دارد سلاح های مجهز به لیزر به عربستان بفروشد. دولت باراک اوباما از فروش این سلاح ها به عربستان جلوگیری کرد.»

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود محمد بن سلمان همچنین با شماری از مسئولان دولت آمریکا از جمله ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور دیدار کند.

دولت ترامپ بر اساس منافع راهبردی مشترک، تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و مقابله با برنامه های ایران در منطقه، به دنبال بازنگری در روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و به طور مشخص عربستان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 741352

وب گردی

وب گردی