مراسم اعتکاف ماه رجب از 22 فروردین 96 در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد در سال 1396 با مشارکت و همکاری دانشگاهیان نسبت به اشاعه فرهنگ انسان‌ساز اعتکاف از تاریخ 22 تا 24 فروردین‌ 96 (ایام‌البیض) برنامه‌های این ایام را در دانشگاه برگزار کند.

به گزارش آنا، انسان به طور فطری در پی آن است که پرورش ابعاد وجودی خویش را کمال بخشد و با خلوت‌گزینی در منزل دوست،‌ گام در راه رسیدن به این مقصد بزرگ انسانی گذارد. اسلام، اعتکاف را به فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داده تا کسانی که از هیاهو و جنجال‌های زندگی مادی خسته می‌شوند، بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند و با ارتباط جان و روح خود با خالق هستی با ایمان و اعتقادی راسخ به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

اعتکاف بستر مناسب اندیشه، تفکر،‌ خردورزی و فرصتی است برای اینکه انسان‌های فرورفته در غرقاب روزمرگی را از فضای پرالتهاب روزانه به سوی خویش بازگرداند و شکی نیست که جامعه علمی و دانشگاهی ما با توجه به مسئولیت حساس بیش از دیگران به این خودسازی و بازگشت نیاز دارد.

در این راستا، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد در سال 1396 با مشارکت و همکاری دانشگاهیان نسبت به اشاعه فرهنگ انسان‌ساز اعتکاف از تاریخ 22 تا 24 فروردین‌ 96 (ایام‌البیض) برنامه‌های این ایام را در دانشگاه برگزار کند.

این معاونت در بخشنامه‌ای به روسای واحدهای مرکز استان (دبیران هیات امنای استان‌ها)، واحدهای جامع مستقل، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های ایام اعتکاف را ابلاغ کرده و از آنان خواسته است علاوه بر طرح موضوع در جلسات استانی نسبت به اجرای هرچه بهتر این مراسم معنوی و نورانی با رعایت نکات زیر اقدام کنند.

1- تشکیل ستاد اعتکاف دانشگاهی و همکاری و هماهنگی با ستادهای اعتکاف استان و شهرستان‌های مربوطه.

2- اطلاع‌رسانی مناسب و ثبت‌نام از علاقه‌مندان دانشگاهی و غیردانشگاهی جهت حضور در مراسم اعتکاف در مساجد دانشگاهی یا مساجد شهرستان‌های مربوط از تاریخ 95/12/25

3- ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب جهت انجام مراسم اعتکاف در سطح مساجد و دانشگاه و همچنین مساجد خارج از دانشگاه

4- ایجاد فضای تعامل، تفکر و هم‌اندیشی با معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری از قرآن کریم و عترت و استفاده از شخصیت‌های بزرگ اخلاقی نظام حضرت امام‌خمینی‌(ره)، رهبر فرزانه انقلاب و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.

5- برنامه‌ریزی جهت برگزاری میزگردهای دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ در قالب کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات اعتقادی و اخلاقی

6- برگزاری جلسات حلقه‌های معرفتی شامل: مشاوره‌های دینی، آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و بیان احکام شرعی

7- برگزاری مسابقات هنر و ادبیات دینی شامل: شعر، خاطره‌نویسی، عکس و پیامک با موضوع اعتکاف

8- برگزاری مسابقات کتابخوانی برگرفته از آثار حضرت امام‌خمینی‌(ره)، استاد شهید مطهری و صحیفه سجادیه

9- برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان دانشگاهی

10- برگزاری ادعیه وارده در این ایام و مراسم مناسبت‌های خاص ایام اعتکاف

شامل: 1- ولادت با سعادت حضرت علی(ع)

2- وفات حضرت زینب کبری (س)

11- تهیه عکس و فیلم از اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراسم اعتکاف و انعکاس موضوع در سایت‌ها و رسانه‌های محلی و ملی

منبع: آنا

دریافت کننده و منتشرکننده: آخوندی

200

کد خبر: 741374

وب گردی

وب گردی