نوکیا 7 و 8 با پردازنده اسنپدراگون 660، نمایشگر کواد اچ دی و بدنه فلزی معرفی می‌شوند

شایعه‌‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه نوکیا در حال ساخت دو گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار جدید با نام‌های نوکیا ۷ و نوکیا ۸ است.

به گزارش ایسکانیوز، در ماه ژانویه، کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال با معرفی گوشی‌ هوشمند نوکیا ۶ رسما برند نوکیا را به میدان رقابت برگرداند. یک ماه بعد از آن شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند نوکیا ۳، نوکیا ۵ و مدل به‌روزرسانی شده‌ی گوشی‌ ساده‌ی ۳۳۱۰۰ بودیم؛ در هر حال بسیاری از طرفداران این برند به‌شدت در انتظار یک گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار جدید هستند. حالا شایعه‌ی جدیدی منتشر شده حاکی از اینکه نوکیا در حال کار روی دو گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار به نام‌های نوکیا ۷ و نوکیا ۸ است و به همین دلیل هواداران این برند برای دیدن این پرچم‌داران نیازی به صبر طولانی‌مدت ندارند. در هر صورت منبع این شایعه اعلام کرده است که شاید این دو گوشی‌ هوشمند جدید با نام‌های دیگری روانه‌ی بازار شوند.

هر دو گوشی نوکیا ۷ و نوکیا ۸ به‌احتمال زیاد از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ بهره خواهند برد. یکی از این دو مدل به نمایشگری فول اچ‌دی و مدل دیگر احتمالا اولین گوشی‌ هوشمند مجهز به نمایشگر کواد اچ‌دی نوکیا خواهد بود. علاوه بر این گفته شده است که شاید مدل فول اچ‌دی با نمایشگری کوچک‌تر نسبت به مدل QHD عرضه شود.

هر دو محصول از حاشیه‌ای بسیار کم و بدنه‌ای از جنس فلز یکپارچه بهره خواهند برد. همچنین دو گوشی‌ نوکیا ۷ و نوکیا ۸ طرح‌های متفاوتی برای دوربین پشتی دارند. شاید گوشی نوکیا ۸ با دوربین کارل‌ زایس همراه باشد. انتظار می‌رود هر دو دستگاه از دوربین‌های بزرگ‌تری بهره ببرند. دیگر ویژگی‌های معمولی این دو گوشی شامل سنسور اثرانگشت و قابلیت شارژ سریع می‌شود.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اچ‌ام‌دی گلوبال در سال جاری بین ۶ تا ۷ گوشی هوشمند اندروید معرفی خواهد کرد. تا‌کنون سه مدل از گوشی‌های جدید این کمپانی معرفی شده است؛ ولی هیچ‌‌کدام مشخصات فنی قدرتمندی ندارند. در هر صورت انتظار داریم گوشی‌های نوکیا ۷ و نوکیا ۷ با عملکرد بسیار قدرتمندی همراه باشند؛ چراکه این دو محصول به‌احتمال زیاد با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ معرفی خواهند شد. برای یادآوری اشاره می‌کنیم که این چیپ‌ست در واقع مدل به‌روزرسانی شده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ و اسنپدراگون ۶۵۳ است.

اخیرا نتایج بنچمارک آنتوتو برای چیپ اسنپدراگون ۶۶۰ منتشر شده و این پردازنده موفق به کسب امتیاز بسیار قابل توجهی بین ۱۰۵,۵۷۶ تا ۱۰۵,۵۸۴ شده است. انتظار می‌رود گوشی‌ هوشمند شیائومی ردمی پرو ۲ هم با همین پردازنده معرفی شود. علاوه بر این شایع شده است که دو کمپانی اوپو و ویوو در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های هوشمند جدیدی با اسنپدراگون ۶۶۰ معرفی خواهند کرد. حال ظاهرا کمپانی فنلاندی نوکیا در حال ساخت دو گوشی‌ هوشمند قدرتمند است و به نظر می‌رسد این دو محصول جدید با قیمتی متفاوت به دست مشتریان برسند.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی/منتشرکننده: آخوندی

کد خبر: 741382

وب گردی

وب گردی